Misterio en la Isla de los Monstruos (1981)

Alternatieve titels: Mystery on Monster Island | Jules Verne's 'Mystery on Monster Island' | Monster Island

Spanje / Verenigde Staten
Avontuur / Horror

geregisseerd door Juan Piquer Simón
met Terence Stamp, Peter Cushing en Ian Sera

Een jonge Europese jongen wonend in San Francisco trouwt met tegenzin met zijn vriendin omdat hij eigenlijk eerst nog een wereldreis wilde maken. Zijn rijke oom stuurt hem alsnog op een expeditie met een schip. Tijdens de reis stranden de jongen en zijn metgezel op een afgelegen eiland. Het eiland wordt zowel bewoond door prehistorische wezens als door bandieten op zoek naar goud.

avatar van kirk douglas
Het script van deze film baseerd op een wat minder bekend verhaal van Jules Verne. Al hadden de personages daarin te kampen met tijgers en krokodillen niet met monsters. Net als het boek is deze film niet serieus bedoeld, hij heeft zelfs een verklaring waarom de monsters er zo nep uitzien.