ad

Thriller | 96 minuten

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Todd E. Freeman

Met onder meer: Robert McKeehen, Haley Talbot, Christopher Toyne

IMDb beoordeling: 3,7 (676)

Releasedatum: 20 mei 2012

Over Cell Count

"It's what's on the inside that counts...."

Russell Carpenter brengt met tegenzin zijn vrouw Sadie naar een faciliteit voor de experimentele behandeling van haar levensbedreigende ziekte. Terwijl ze opgesloten zitten in deze op een gevangenis gelijkende instelling, samen met zes anderen, worden ze blootgesteld aan een behandeling die wel eens erger zou kunnen zijn dan de ziekte zelf.

avatar van blisteringdude

blisteringdude

Trailer zag er wel geinig uit,

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Mega ambitieus indie project. Freeman, regisseur én schrijver, mikt op een body horror die balanceert tussen Carpenters' 'The Thing' en het betere werk van Cronenberg. Hij slaat regelmatig keihard toe, maar laat enkele steekjes liggen die de film vooral qua stijl de nek om draait. Vind in dat kader vooral de soundtrack (hoewel op zichzelf staand niet onaardig) niet passen. Verder is hij net iets te enthousiast waardoor het wel eens rommelig kan overkomen, gebrek aan ervaring vooral.

Cast begint vrij overtuigend, maar hoe breder de groep wordt en hoe meer er van ze verlangt wordt (best veel, namelijk), hoe minder het overkomt. Desalniettemin blijft de film voor het grootste gedeelte overeind door enkele zéér slimme scenes. Zoals ik al zei is 't script eigenlijk veel te ambitieus en dat merk je vooral richting het einde wanneer het tot een slot moet komen. Alles daarvoor komt goed over dankzij de strakke effecten en de fijn neergezette en vooral klinische setting.

Het is zeker niet optimaal, maar man o man...wat maakt de indie scene stappen zeg!! Gedurfd...en daar hou ik van.

avatar van maurice32

maurice32

Vond er niks aan , had er veel meer van verwacht en het einde viel heel erg tegen..slappe boel .

avatar van zombie

zombie

'It's What's on the inside that counts.'

Cell Count wordt rustig opgebouwd en weet de eerste helft een ongemakkelijk sfeertje neer te zetten. Maar zoals al eerder werd aangegeven wordt het nogal rommelig afgewerkt, waardoor ik geleidelijk mijn interesse verloor. Jammer, want het heeft inderdaad wel wat weg van Cronenberg's oudere werk.

Ik krijg in ieder geval zin om The Brood nog maar eens te gaan kijken.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Met Jeroen eens dat de film super ambitieus is, maar vond de consequenties daarvan ten koste gaan van de beleving. Het script verlangt veel van de acteurs en daar gaat dan ook een hoop fout. Deze verzameling acteurs overtuigt eigenlijk geen moment en zorgde ervoor dat ik geen moment in de film kwam. De slechte special effects (vooral met die slang uit de mond) en het warrige einde hielpen ook niet echt mee. Erg jammer, want de setting, de Carpenteresque muziek en het verhaal zijn een sterk uitgangspunt. Leukste aan de film is nog de geweldige poster.

avatar van Noodless

Noodless

Kon mij ook niet bekoren.

Daarvoor vind ik het verhaal te rommelig en niet echt interessant of spannend.

De setting is best oké en het sfeertje in het eerste stuk van de film geeft het verhaal een aparte en rare toets. Daarna wordt het heel wat minder en het slot is onafgewerkt, zwak.

De special effects zien er ook niet zo goed uit. Het acteerwerk vond ik belabberd.

Neen, meer van verwacht. Een tegenvaller! 3/10

avatar van galaxydriver32

galaxydriver32

Een mooie cover dan weer wel

avatar van joolstein

joolstein

Het ongelukkige probleem van deze film, is dat het de mysterie niet erg goed uitvoert. Film waarin verschillende mensen gevangen zitten in een afgesloten kamer of faciliteit zijn doorgaans redelijk spannend. Echter hier sjokt de situatie zich maar voort, er zijn geen echte verrassingen, er komt niets onder het tapijt uit vandaan, er is geen urgentie voor het iets dat binnen het complex lijkt te gebeuren. Zeker, na een tijdje introduceert de film wel een ​​aantal scènes met beste wilde effecten. Veelal in het tweede gedeelte van de film en waarbij het Anus-gezicht, wat op de poster is te zien, het meeste opviel! Nieuwsgierigheid naar wat er aan de hand is er onmiskenbaar gewekt, ongelukkig wordt deze nooit bevredigd, het niets meer dan het met regelmatige tussenpozen verstrekken van rare effecten. Om vervolgens aan het einde een nog grotere nieuwsgierigheid op te werpen. Moest er een ooit sequel komen?? De ambitie van schrijver-regisseur Todd E. Freeman zijn bewonderenswaardig maar in plaats van de ideeën te ontwikkelen,blijft hij ze opvoeren. De film wilde dan ook teveel en vergat onderweg een degelijk verhaal te vertellen, en er was gewoon niet genoeg actie van Anus-gezicht!