Surf Nazis Must Die (1987)

geregisseerd door Peter George
met Barry Brenner, Gail Neely en Dawn Wildsmith

In de nabije toekomst maakt een groep van 'Surf Nazi's' de Zuid-Californische kusten onveilig. Wanneer de bende strandganger Leroy in koelen bloede vermoordt, gaat zijn moeder zwaar bewapend op pad met maar één motto: surf nazi's must die...

avatar van BoordAppel
Op IMDb staat dat dit een drama is, maar als ik t zo lees zou ik ook eerder op een komedie gokken. Een film met zon titel verdient t eik wel om gezien te worden ondanks een 3.0 op IMDb.

avatar van pjotr
Het moet toch echt een comedy voorstellen maar eigenlijk is alleen de titel leuk en het feit dat Troma 'm gemaakt heeft natuurlijk....

Het leukste aan de film is de titel.

avatar van Quentin
Geweldige film! Echt zo ruig he! Op en top humor! 5/5!

avatar van pjotr
Quentin ,heb je dit berichtje niet bij de verkeerde film gepost?.....

avatar van Goodfella
Ik verwachtte een beetje zo'n leuke slechte film. Nou, slecht was-ie wél...

Saai he?

avatar van Goodfella
Inderdaad. Vond het vooral nogal lame dat er van die totaal loze surfscènes inzitten. Maarja, zonder die scènes had deze film een andere naam en dus geen cultstatus.

avatar van Quentin
Quentin schreef:

Geweldige film! Echt zo ruig he! Op en top humor! 5/5!
Ach soms ben ik wat te enthousiast en tja ik ben ook weer wat ouder en mijn filmsmaak is ook gegroeid

avatar van Safri
Ik ben ook geen Troma fan, terwijl ik dacht dat ik dat wel zou zijn.

avatar van Vascago
Dramatisch slecht. En niet op een leuke manier helaas.

De filmposter spreekt boekdelen

avatar van Vascago
Door dat soort posters ga ik de film juist kijken. Hilarisch slecht = leuk
Maar bij deze film gaat dat helaas niet op. Geen seconde bij kunnen lachen.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd..heb jij een originele kopie van de film? Misschien een leuk idee om wat mensen op te trommelen voor 'n pakketservice.

avatar van Vascago
Nee en ben er blij van. Heb hem ooit zien liggen bij een kennis van me die zijn eigen cultvideotheek had en toen huurde ik op zijn aanraden eens een stel troma's, maar deze nooit. Dus heb ik hem laatst "gepindakaast" of hoe je het wilt noemen. Maar dat had ik beter niet kunnen doen.Dramatisch, echt.

avatar van Die Hard,Willis
Surf Nazis Must Die is de 80s variant van de jaren 60 beach films gemixt met moeilijke jongeren en verandert naar loop van tijd in een revenge flick, waarin big momma die surfers een lesje leert..

De stranden werden in de 80s nog gedomineerd door beartone stoere gasten, surf nazis, pretty beach boys... maar dit heeft destijds niet lang geduurd.. nadat de surf nazis ene Leroy van kant brengen, valt dit verkeerd bij zijn moeder die een grote 'big momma's revenge' tocht op touw zet, waarbij ze te werk gaat met pistolen, granaten en een boot!

"Take some of Momma's Home Cooking Adolf!"

"I wanna buy a gun... Keep talkin' white trash, but I'm more interested in something that'll take the head off a honky at 20 paces! "

Damn, this sure is one momma you don't want to mess with.. dat ik deze film zo lang in de kast heb laten...

4* voor het beach films genre dat in de jaren '80 opnieuw leven werd ingeblazen door Peter George! Who rule the beaches ? Surf nazis, fantastische 80s soundtrack ook!

dominion
Toffe poster maar aangezien Vascago er niks aan vind zal ik deze film maar mijden

avatar van Vascago
Waarom dat dan? Misschien vind jij hem wel tof.

avatar van Donkerwoud
Niks zo fijn dan om een warme maandagochtend te beginnen dan met Surf Nazis Must Die. Nou ja, eerlijk gezegd vond ik er niet zoveel aan. Vooral veel shots van surfende mensen die gemonteerd zijn tussen een slap wraakverhaaltje. Het verdrijft de verveling, maar meer ook niet.

Topfilm; 5/5

avatar van dutchtuga
Teleurstellend qua gore, maar Surf Nazi's Must Die is dankzij zijn soundtrack zeker één van Troma's meest sfeervolle films. Heerlijke 80's synth. Verder inderdaad niet al te goed, maar de speelduur zorgt ervoor dat het allemaal net niet gaat vervelen.

avatar van harm1985
Slaapverwekkend saai, na The Toxic Avenger was dit een behoorlijke teleurstelling, had veel meer gore verwacht, het plot leende zich er wel voor. Met wat meer Nazis en het vroeger inbrengen van Leroy's moeder had dit nog wat kunnen worden, nu was het 10/15 minuten actie en een uur lang niks.

avatar van brucecampbell
Compleet geschift verhaal met belabberde acteurs, maar een geweldige soundtrack!