Ha-Shoter (2011)

Alternatieve titel: Policeman

Israël

geregisseerd door Nadav Lapid
met Yiftach Klein, Yaara Pelzig en Michael Aloni

De politieagent Yaron verdeelt zijn aandacht in zijn vrije tijd tussen zijn zwangere vrouw en zijn vrienden en collega's en probeert zich zo voor te bereiden op het aankomende vaderschap. Hij moet zich ook voor de rechter verantwoorden voor het maken van een burgerslachtoffer tijdens de arrestatie van een terrorist. Tegelijkertijd bereidt Shira, een jonge vrouw van rijke komaf, zich voor op een terroristische actie tegen het kapitalistische establishment. De plannen dreigen in de war te worden gestuurd door de vader van Oded, die lucht heeft gekregen van de actie.

avatar van Movie-Addicted
Apart en Oppervlakkig, maar wel een goede kijk tussen de levens van 6 "macho" agenten van een antiterreureenheid en 4 terroristische pubers die overgaan tot een gijzeling van een rijke man onder het mom: het word tijd dat de armen rijker worden, en de rijken doodgaan. Met alle gevolgen van dien...

Er word rustig gefilmd en het camerawerk is degelijk. Verder vond ik sommige personage's erg storend en dominant overkomen. Het acteerwerk was erg matig en de overschakeling van "plan van aanpak" naar "actie" vond ik ook erg slecht in beeld gebracht. Althans weer eens wat anders dan op z'n Hollywoods, zo zou je het ook kunnen zien (misschien waren mijn verwachtingen toch anders.)

Anyway;

*2.75 (voor het verhaal/bericht/idee/concept, you call it.)