Axed (2012)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Ryan Lee Driscoll
met Jonathan Hansler, Andrea Gordon en Nicola Posener

De altijd hardwerkende Kurt Wendell wordt het zoveelste slachtoffer van de economische crisis als hij zijn topbaan bij een financiële instelling kwijtraakt. Uit schaamte en woede kan hij het niet over zijn hart verkrijgen het nieuws aan zijn gezin te vertellen. In plaats daarvan laadt hij zijn nietsvermoedende vrouw en kinderen in de auto - zomaar op een gewone school- en werkdag - en rijdt hij met hen naar een afgelegen plek, ver van de beschaafde wereld. Daar wil Kurt nog één laatste klus afronden. Een dodelijk project, met hoofdrollen voor zijn vrouw, zijn kinderen en de bont en blauw geslagen man die opgesloten zit op zolder. Zij zullen allemaal weten dat Kurt Wendell zich niet zomaar laat ontslaan.

Bekijk de making-of:
YouTube - MAXED - THE MAKING OF AXED (ca. 30 minuten)

avatar van voomzap
Best benieuwd hiernaar... Die 2 is van iemand die films als Død Snø, Mother's Day, Alyce, The Divide, Harsh Times en The Grey nog lager beoordeeld.

avatar van SaNDuTjE
Klinkt inderdaad niet onaardig. Die stemmen zou ik inderdaad met een korrel zout nemen

avatar van mesa57
Als ik de trailer bekijk valt deze film toch meer in de categorie horror dan thiller.

avatar van Movie-Addicted
Erg cheap.

Goedkope B-film. Vraag me af waarom er geen bloed aan de bijl is na zoveel moorden...

avatar van Oliveri
Geen horror, maar een thriller en nog een spannende ook. Jonathan Hansler zet een prima rol neer als irritante en punctuele psycho-vader, die zijn baan kwijt geraakt is en ook het idee heeft dat zijn (ex)baas het met zijn vrouw heeft gedaan. Dat gelag moet natuurlijk betaald worden en het geschiedt allemaal een in afgelegen cottage in Groot-Brittannie. Verhaal draaft aan het einde enigszins door (de echte knock-out wordt in dit soort films altijd weer uitgesteld). Beetje jammer dat deze film afgedaan wordt als B-film, maar ja, ieder zijn smaak natuurlijk.

avatar van TomPSV
Ik ben het wel eens met Oliveri. Een zeer vermakelijke en bij vlagen spannende film. Acteerwerk van de hoofdrolspeler vond ik indrukwekkend en ook de andere rollen worden goed neergezet. Het is natuurlijk geen hoogvlieger en er zaten een aantal fouten in de film, maar hij kijkt zeker lekker weg en krijgt daarom van mij ook 3,5 sterren.

avatar van glimmerman2000
''De hulptroepen zijn er...Met ''flikker'' lichten natuurlijk!

Een zeer vermakelijke Thriller met een knipoog.

avatar van Noodless
Aardig begin waarin het hoofdpersonage volledig door draait na zijn ontslag en als gevolg zijn gezin de klos wordt. Daarbij ook nog wat privé-problemen en je weet dat die man door het dolle heen is. Het verhaal verliest wat van zijn geloofwaardigheid naarmate de film vordert. Vooral sommige handelingen van de andere personages werken daarin mee. Het acteerwerk vond ik niet zo geweldig. 4/10

avatar van schumacher
Haha, geschifte film en tis film he mensen. .
Over realisme gesproken: dan moete we zeker niet over films als star wars enzo beginnen .

Ik vond het alvast geen saaie film,uiteraard moet je er niet teveel van verwachten maar gewoon genoeten van die kerel die doordraait, wat ergens toch ook in real life helaas al is gebeurd alleen niet op zo'n zotte manier .

Van mij mag die mijn ex baas ook zo aanpakken, geen probleem mee.

avatar van Pazmaster
Mega B film met slechte acteurs en slechte special fx. Het verhaal is slap en niet erg origineel. Toch wel blijven kijken om te zien hoe erg "psycho dad" gaat doorflippen. 2 kleine sterren

De film begint best aardig maar naarmate het einde word het toch allemaal een stuk minder ...

avatar van Boeikens
Wat heeft de hoes met de film te maken?

Goedkope slasher.
Te trage opbouw, vrij sfeerloos, weinig tot geen spanning en acteren is ook niet vet.
Povere kills, laat staan de gore en FX is ook miserabel.
Gaf me een bitter klein shining gevoel...

avatar van daxclusive
De film was goed, prima slasher
De cover komt alleen niet overeen met de film.. maar ach

avatar van Shinobi
"We're going to have a lot of fun."

Er is een leuke insteek gekozen met de huidige economische crisis.

Op zich begint het dan ook interessant met Kurt die ontslagen wordt en zijn familie meesleept in een neerwaartse spiraal onder het mom van plezier hebben. Jonathan Hansler zet daarvoor een lekker gestoord personage neer dat flink losgaat. Helaas is het spel van de overige acteurs redelijk ondermaats.

Daarnaast is het te merken dat het script naargelang de film vordert, te kampen heeft met de nodige onlogica. Het resulteert zich in rare handelingen van de personages en uit de lucht gegrepen plotwendingen. Hierdoor komt het geheel vrij sfeerloos over. Wat dat betreft helpt het niet dat 'Axed' low budget is, wat o.a. af te zien is aan de belichting en het gebrek aan goede bloedeffecten.

Al met al waardeloos te noemen, hoewel het begin nog enigszins lachen is.

1,5 Sterren.

avatar van AmazingPP
Helemaal geen onaardige film. Ik ben het wel eens met eerdere commentaren: het begint leuk, maar naarmate de film vordert wordt het een beetje ongeloofwaardig. Acteerwerk vond ik redelijk te noemen, niet om over naar huis te schrijven, maar ook niet bijzonder slecht. Dat het low budget gemaakt is, is vrij duidelijk, maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. Gekocht voor € 2,50 op Blu Ray, dus wat de neuk? Leuke aankoop toch? 3 *

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en vond het wel een vermakelijke film. Geen moeilijk verhaal, maar wist wel te entertainen. De cast was wel leuk.
Vond hem wel het bekijken waard, de film duurt niet zo lang en gaat niet vervelen. Deze voor een prikje gekocht, maar zeker geen mis koop.

avatar van themanwiththeplan
Het eerste deel van de film is best goed. Intrigerende thematiek.
De psycho(vader, werknemer) van dienst die enkele fijne verrassingen in petto heeft. De scène waarbij hij de cadeautjes uitdeelt aan zijn gezin is hilarisch.
In het tweede deel van de film kakt het verhaal in en kunnen de cliché's uit het grote horrorboek worden afgevinkt. Veel logica/interessante plotwending is niet meer te bespeuren. Jammer, hier was meer van te maken. Acteerprestaties waren niet groots maar werkten ook niet storend. Eden Lake, om maar 1 voorbeeld te noemen, was toch nog een stuk beter als Britse horror.

avatar van Phantasm
Ik vond het meer een horror dan een thriller. Heb me er verder prima mee vermaakt.

Het hoofdpersonage speelde zijn rol zeker niet onaardig, maar verder is het zo'n ongeloofwaardige en slechte film. Van logica is niet veel te bespeuren, wel van de nodige dommigheid en stupide handelingen van de spelers. Spannend was het ook niet. Gemiste kans.