Derailroaded (2005)

1 stem

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Josh Rubin
met Wild Man Fischer, Solomon Burke en Frank Zappa

Derailroaded is een documentaire over het leven van Larry 'wild man' Fischer. Op 16-jarige leeftijd wordt hij geïnterneerd nadat hij zijn moeder met een mes aanvalt. De paranoïde en schizofrene Fischer dwaalt rond door de straten van L.A. waar hij voor 10 cent toevallige voorbijgangers trakteert op een liedje. Nadat hij door Frank Zappa wordt ontdekt gaat de bal echter aan het rollen. In geen tijd is hij het grootste curiosum in de underground clubscene en verovert hij de titel 'godfather of outsider music'. Deze docu toont exclusieve beelden over de jonge jaren van Fischer, zijn TV- en club-optredens, en zijn leven van verwaarloosd kind tot getormenteerd genie.