ad
  • 8.111.721 stemmen

Adieu Berthe - L'Enterrement de Mémé (2012)

Komedie | 100 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Adieu Berthe

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Bruno Podalydès

Met onder meer: Denis Podalydès, Valérie Lemercier en Isabelle Candelier

IMDb beoordeling: 6,0 (835)

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 19 juni 2012

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Adieu Berthe - L'Enterrement de Mémé

In volle midlifecrisis weet Armand niet meer waar hij zijn aandacht eerst op moet richten: zijn baan, zijn bemoeizieke schoonmoeder, zijn kinderen waar hij nauwelijks nog mee kan communiceren, zijn vrouw Hélène of zijn maîtresse Alix. Als op de koop toe zijn grootmoeder overlijdt en hij alle formaliteiten moet regelen, wordt het hem allemaal te veel.

imageimageimageimageimageimageimage

Aangekocht door Lumière.

Nederlandse release: TBA.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Een aardig verhaaltje, maar de film is het voor mij net niet.

avatar van Mr Thee

Mr Thee

De eerste scene voorspelt al dat het om een flauwe film gaat. Dat kan wat mij betreft een goed teken zijn, maar dan moet het wel een stuk flauwere humor zijn, wil het me echt bekoren. Het is een dramakomedie die niet uit de verf komt. De dames in de film hebben nauwelijks karakter: deze karakters hadden juist de film kunnen "dragen". De setting en de sfeertje en ook de "eigentijdse" sms-intermezzo's, de fantasierijke flashbacks zijn leuke vondsten, maar het verhaal is veel te slap. De personages zijn eigenlijk allemaal "zachte eitjes". De film eindigt dan ook heel gedwee en nietszeggend.

avatar van missl

missl

Net niet grappig genoeg om een komische film te zijn, net niet goed genoeg uitgewerkt om een goede dramafilm te zijn. Nietszeggend en geen toegevoegde waarde.