Adieu Berthe - L'Enterrement de Mémé (2012)

Alternatieve titel: Adieu Berthe

Frankrijk

geregisseerd door Bruno Podalydès
met Denis Podalydès, Valérie Lemercier en Isabelle Candelier

In volle midlifecrisis weet Armand niet meer waar hij zijn aandacht eerst op moet richten: zijn baan, zijn bemoeizieke schoonmoeder, zijn kinderen waar hij nauwelijks nog mee kan communiceren, zijn vrouw Hélène of zijn maîtresse Alix. Als op de koop toe zijn grootmoeder overlijdt en hij alle formaliteiten moet regelen, wordt het hem allemaal te veel.

Aangekocht door Lumière.
Nederlandse release: TBA.

avatar van Leo1954
Een aardig verhaaltje, maar de film is het voor mij net niet.

avatar van Mr Thee
De eerste scene voorspelt al dat het om een flauwe film gaat. Dat kan wat mij betreft een goed teken zijn, maar dan moet het wel een stuk flauwere humor zijn, wil het me echt bekoren. Het is een dramakomedie die niet uit de verf komt. De dames in de film hebben nauwelijks karakter: deze karakters hadden juist de film kunnen "dragen". De setting en de sfeertje en ook de "eigentijdse" sms-intermezzo's, de fantasierijke flashbacks zijn leuke vondsten, maar het verhaal is veel te slap. De personages zijn eigenlijk allemaal "zachte eitjes". De film eindigt dan ook heel gedwee en nietszeggend.

avatar van missl
Net niet grappig genoeg om een komische film te zijn, net niet goed genoeg uitgewerkt om een goede dramafilm te zijn. Nietszeggend en geen toegevoegde waarde.