11 Freundinnen (2013)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Sung Hyung Cho

De zomer van 2006 blijft in alles een euforische herinnering voor Duitsland. Het Wereldkampioenschap voetbal, een hete zomer met weinig regen en de hele wereld te gast in Duitsland, dat er helemaal anders uitzag. Duitsland bleek vriendelijk te zijn, open, multicultureel, vrolijk en speels. Het verenigde Duitse volk ervaart dit als gelukkig en geniet van een nieuw 'wij' gevoel. De Duitsers waren eindelijk weer zichzelf en zelfs de 'nieuwe burgers' met allochtone achtergrond, die uit principe altijd tegen de Duitse nationale ploeg waren, waren nu voor Duitsland. Een golf van euforie overspoelde het land. Dat was tijdens het Wereldkampioenschap 2006. En wat rest er nu nog van het land? Heeft het altijd een groot evenement nodig om anders te zijn, of om zichzelf te vinden?