• 8.302.676 stemmen

Alternatieve titel: Canned Dreams

Oorsprong: Ierland / Noorwegen / Portugal / Frankrijk / Finland

Geregisseerd door: Katja Gauriloff

Met onder meer: Neuci de Souza, Sebastian Laustsen en Lise Lorenzen

IMDb beoordeling: 6,9 (382)

Plot Säilöttyjä Unelmia

'Canned Dreams' presenteert de absurditeit van de voedselproductie in Europa. Achter elk product staan ontelbare werknemers en hun verhalen uit meerdere culturen. Elke arbeider die bijdraagt aan het product vertelt een eigen verhaal over zijn of haar dagelijks leven, keerpunten in het verleden en de ogenblikken die hen beïnvloedden. De verhalen zijn vol van vreugde en verdriet. We zien de productieketen van het begin tot het einde en we volgen de route van het product door heel Europa. De tarwe wordt gekweekt in grote Oekraïense korenvelden en gaat naar een Franse fabriek waar men pastadeeg bereid. Tomaten komen uit Portugal, varkensvlees uit Denemarken, rundsvlees uit Polen, eieren uit Frankrijk en olijfolie uit Italië. Het uiteindelijke product wordt vervaardigd en ingeblikt in Frankrijk en vervolgens vervoerd naar een schap van een supermarkt in Finland.