• 8.485.780 stemmen

Met onder meer: Billy Zane, Catherine Zeta-Jones en Treat Williams

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Phantom

"Slam evil!"

Superheld Phantom trekt tegen iedereen ten strijde die zich ook maar enigszins bezighoudt met criminele praktijken. Meesterschurk Xander Drax wil koste wat kost drie magische schedels in handen krijgen. De drie objecten zullen hem een macht geven, die niet minder dan duizendmaal groter is dan de grootste krachtbron op aarde.

imageimageimageimage

avatar van dutchcowboy

dutchcowboy

Wat een slechte film die Phantom lijkt wel een kruising tussen Batman uit de jaren '60 en Purno de Purno.

avatar van neo

neo

Riep een soort gelijk gevoel als The Shadow op, al is die beter te kijken...

avatar van forelli

forelli

Binnenkort te zien op SBS6, ik neem hem op dvd op, dan is kijken wat er aan is

avatar van Tenshinhan

Tenshinhan

Een erg saaie en belachelijke superhelden film als je het mij vraagt en Phantom’s pak is zo belachelijk dat Superman’s pak er zelfs stoer uit ziet bij deze.

Alleen Catherine Zeta-Jones had nog wel een leuke rol, en zij zorgt er dan ook voor dat ik deze film niet met een half ster beloon, maar met ééntje!

avatar van FixX

FixX

vond de tekenfilm op mtv beter

Brix

Een best aardige avonturenfilm wanneer je hem puur voor de aardigheid bekijkt en geen kritisch standpunt inneemt.

En dat laatste doe ik zeker niet wanneer ik mij wil ontspannen.

Het hoeft allemaal niet zo geweldig goed en doordacht.

Het gaat hier per slot om een verfilming van een stripverhaal uit de oude doos.

Ik heb mij er best mee vermaakt, al vond ik de oude serial, uit de jaren dertig, beter.

Maar daarin was er natuurlijk ook meer tijd voor e.e.a.

avatar van kirk douglas

kirk douglas

erg onevenwichtige film.

er zitten dan wel een boel goedgemaakte actiecenes in voor de rest viel de film wat tegen en komt meer over als een mengeling van de eerste batman verfilming en een indiana jones film.

het acteerwerk is soms niet al te best billy zane weet er niet veel van te maken en komt soms erg houtirig over dit is dan wel een superhelden film maar er was zeker meer uit te halen geweest. treat williams en cathrine zeta-jones spelen daarintegen erg leuk vooral treat williams als bad-guy vond ik erg geslaagd.deze film hoef je niet gezien te hebben daar zijn er wel betere gemaakt.

Voor de goede orde:

'Indiana Jones' is een personage dat veel te danken heeft aan voorlopers zoals 'The Phantom' (in 1936 als strippersonage ontstaan en in 1943 in een schitterende filmserial te zien geweest)

In feite is Indiana Jones gewoon een (kundig) samenraapsel van allerlei personages uit de filmserials van de jaren '30 en '40.

Ook 'Batman' is geïnspireerd op voorgangers zoals 'The Phantom', 'The Shadow' (1930) en 'Zorro' (1919)

Ere wie ere toekomt zou ik zeggen.

avatar van kirk douglas

kirk douglas

alsnog is deze film lang niet zo goed als bijv. de tekenfilm versie van nog niet zo lang geleden. als je ziet wat alles gekost moet hebben alleen al aan decors en actie cenes hadden ze wel wat meer moeite mogen doen zo is het einde erg afgeraffeld en een ander als billy zane had deze rol misschien beter uit kunnen vullen.

dan waren de twee geplande sequels ook gemaakt die had ik ook graag gezien.

Brix

Die sequels zou ik zelf ook wel hebben willen zien.

Eigenlijk vond ik Zane niet eens zo slecht in zijn rol.

Hij zag er fit en gespierd genoeg uit, zonder 'nepbody-harnas' zoals de Batman acteurs aangemeten krijgen.

Maar dat het beter had gekund is ook wel waar.

avatar van montenegro

montenegro

Ik sluit me aan met het commentaar van Brix ( liefhebber van de goede avonturen films ) : een aardige avonturen film zoals ik ze graag zie , uiteraard is Indiana niet ver weg ( tijdsgeest ) en vgl. met kan niet als je ziet met welke mensen en middelen deze films gemaakt worden.

Toch blijft dit voor mij een leuke film waarin Billy Zane nog niet zo slecht acteert !

De beelden op locatie in Thailand zijn mooi om kijken , als er een vervolg moest komen , zal ik wederom met veel nostalgische goesting de film bekijken !

avatar van PEN15

PEN15

Phantom-the-Phanto & the legacy of the metal skulls?

Deze begint wat aan populariteit in te halen, maar dat is vooralsnog niet terug te zien aan de gemiddelde waarderingen 4.9/2.24 Ik had er al geen erg in als ik voorproefjes zie, de acteurs Zane en Swanson en die decors dat ziet er allemaal prachtig uit en toch, nee. Het is vanaf begin tot eind geen ene vliegende paarse sikkepit aan, zelden zo'n oersaaie superhelden film gezien. Qua opbrengsten en in populariteit was het 'n flater, en niet verwonderlijk, zeg maar tegen jezelf "the Phantom, the Phantom" met een oogmasker en een pimpelpaars schaatspak, zou je naar die film gaan?? En ze waren zelfs nog van plan om er een trilogie van te maken met twee vervolgdelen, hoe hoog hadden ze het daar in hun bol gekregen? Pijnlijkste van dit alles is dat dit soort projecten altijd groen licht krijgen, maar een film die ik echt had willen zien zoals Superman Lives! wordt nog in voorproductie gestaakt. Ik weet niet helemaal zeker of die zou gebaseerd worden op het Death & return of Superman-verhaal, maar hij zou geregisseerd worden door pre-millennium Tim Burton die in die periode alleen maar briljantjes maakte. Als groot fan van eighties en nineties-Burton zou ik hier helemaal gek van worden en ik was bij wijze van spreken naar de bioscoop gerend om hem nog eerder te kunnen zien, met mij vele anderen die er om zouden staan trappelen. Ik vraag me nog steeds waarom, want als er ergens wel een nineties superheldenfilm dom geld weggooien is, dan was het deze Phantom wel.