The Hook (1963)

Drama / Oorlog

geregisseerd door George Seaton
met Kirk Douglas, Robert Walker Jr. en Nick Adams

Tijdens de Koreaanse Oorlog bevinden zich drie Amerikaanse militairen op een vissersboot van het neutrale Finland. Het zijn de ervaren en onverschrokken sergeant P.J. Briscoe en de onervaren soldaten O.A. Dennison en V.R. Hackett. Ze hebben de opdracht de Noord-Koreaanse krijgsgevange Kim 'The Hook', die aan boord gevangen zit, te doden. Omdat ze buiten de territoriale wateren van Korea varen en zich aan boord van een schip van een neutraal land bevinden, ontstaat er een hevige discussie tussen de soldaten of ze 'The Hook' wel mogen doden. Dan wordt het schip onder vuur genomen door een Noord-Koreaanse bommenwerper.

mooie film over gewetenswroeging. goeie rol van douglas ook.
toch werd het nergens echt bijzonder. 3 sterren

Enigszins teleurstellende film waar ik meer van had verwacht.

neo (crew)
Een gegeven wat altijd interrressant kan zijn, maar niet altijd aangrijpt. The Hook was een geval waarin ik mij niet emotioneel echt betrokken voelde. Daar verandert nog geen goede cast wat aan, al zaten er natuurlijk veel goede scenes in. Het meest wrange is toch het einde van de oorlog en hoe door miscommunicatie dan toch nog doden vallen. Zie ook The Big Red One van Fuller. 2.5 sterren

avatar van gondwana
heb er goede herinneringen aan, visueel wel zeer saai...