Wader/Wecker - Vater Land (2011)

Alternatieve titels: Wader Wecker Father Land | WaderWecker Vaterland

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Rudi Gaul
met Hannes Wader en Konstantin Wecker

De Noord-Duitse bard Hannes Wader ontmoet de Beierse barokpianist Konstantin Wecker. Het zijn twee kunstenaars zoals men ze tegenwoordig nauwelijks nog vindt. Deze documentaire volgt deze twee politiek geïnspireerde liedjesmakers op hun gezamenlijke tournee in 2010 door Duitsland en het toont tegelijkertijd ook de levensgeschiedenis van beide muzikanten. Twee figuren in close-up, beiden over de zestig, beiden met littekens die ze weerspiegeld zien in stuk West-Duitse geschiedenis. Deze littekens verworven ze na confrontaties die hun zicht op het leven drastisch hebben veranderd.