ad

Genre: Documentaire

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Massimo Sarchielli

Met onder meer: Anna, Raoul Calabro en Pilar Castel

IMDb beoordeling: 7,9 (92)

Releasedatum: 1 januari 1975

Over Anna

Begin jaren zeventig ontmoetten twee Italiaanse filmmakers in Rome de 16-jarige Anna, een zwangere junkie. Deels uit mededogen en deels uit opportunistische overwegingen (‘hier zit een mooie film in!’) neemt een van hen haar onder zijn hoede. Ze filmen haar langzame herstel van verwilderde zwerfster naar mens, eerst met een filmcamera, later met video - indertijd een noviteit. Uit al het materiaal dat de twee filmden, zo’n 11 uur, stelde Alberto Grifi een versie samen van bijna vier uur, waarbij hij het videomateriaal weer omzette naar 16mm-film.

image

avatar van Malick

Malick

Moet ik helaas missen op het IFFR (2012) omdat ik al een aantal langspelers op het programma heb staan. Maar toch koester ik hoop dat Anna ooit op DVD / BR wordt uitgebracht.

avatar van McSavah

McSavah

Ja hoor, Viennale heeft een DVD (de vijfde titel op de pagina) van deze Anna uitgebracht Kan verder op die site geen informatie over de DVD vinden, maar zag 'm zojuist al op de pindakaas verschijnen. In ieder geval Engelse ondertiteling.

avatar van Malick

Malick

Te gek nieuws. Thanks!

Zie dat ze Foreign Parts (Verena Paravel en J.P. Sniadecki) én Curling (Denis Côté) ook op DVD gaan uitbrengen. Zocht ik ook al langere tijd.