Best Laid Plans (2012)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door David Blair
met Stephen Graham, Adewale Akinnuoye-Agbaje en David O'Hara

Een man (Graham) heeft schulden bij enkele gangsters. Hij is gedwongen om zijn vriend Joseph (Akinnuoye-Agbaje) te laten vechten in een reeks illegale kooigevechten om de gangsters zo terug te kunnen betalen...

avatar van Movie-Addicted
Had toch hoge verwachtingen bij deze film, vooral met Stephen Graham. Toch is het meer een feel-good, drama filmpje van matig nivo. Kijkt verders leuk weg, en is vermakelijk. Ook word er leuk geacteerd.

*3.25

(p.s ik zie Graham toch liever als de bad guy)

feel good ? wtf - grauwe, realistische film met een erg droef einde, waar ik je wel gelijk in geef, sterke acteurs - aanrader deze film

avatar van vranque
Heerlijke film. Emotioneel, en uiterst doeltreffend. Ik werd er soms een beetje onpasselijk van. Maar dat was meer op het menselijke vlak. Rauwe, keiharde film die zeer overtuigend overkwam.

Dit emotionele karakterspel met intrigerende personages wordt gespeeld door een oersterke cast. Het misdaaddrama zelf, dat nog rauwer had gemogen, overtuigt minder omdat de twee verhaallijnen, mede door de verschillende subplots niet samenkomen en het onevenwichtig cript niet consequent genoeg is.

Heerlijke film. Heel Emotioneel, keiharde film die zeer overtuigend overkwam
goed acteerwerk
al mee al een aanrader voor vele mensen
die van emotie spanning en een voortreffelijke einde houden

avatar van jadolino
In deze keiharde brute film waar ook nog plaats is voor wat liefe romantische passages wist me van begin tot eind te boeien. Hier in onderstaande berichten word al eerder aangehaald dat je er op menselijke vlak onpasselijk van kan worden. Zeker niet bestemd voor de gevoelige kijker.

Wat ik zo triest vind is het einde. Juist nu Graham afgerekent heb met de gemene gangster schuldeisers, een relatie vind waarvoor ze beide gaan, zijn vriend en huisgenoot Joseph een lieve vriendin heeft gevonden en dat koopt waarvoor ze samen naar verlangde namelijk de camper om hun geluk mee op te gaan.

Is wat ik uit de film opmaak dat hij sterft.

En eigenlijk verlang je liever een einde dat die nieuwe start ingaat. Samen met hem.
Mede door het goede spel van de akteurs , de facetten liefde,haat en diepe agressie die je als kijker raakt en het einde maakt dat de film blijft hangen en daardoor tot de betere drama's behoort.

Ik vind het een zeer matige film. Heeft me vanaf het begin al niet echt geïntresseerd. Het is voor mij heel de film lang zo een "net niet" film. Je denkt dat het nog een flinke film kan worden maar er zit te veel drama in.

Ik moet ook toegeven dat ik meer van actie houdt en niet zo van drama, ik denk ook dat ik daarom weinig om deze film geef.

avatar van schumacher
Goeie film, tis wel meer een drama vind ik maar wel een goeie.
Tuurlijk is deze film geene kaskraker maar ik vind het een goed uitgewerkte film met goede acteurs en wel eens een paar leuke gevechten ook, vooral omdat die zwarte acteur ze niet alle 5 op een rij heeft, ontroerende en ja soms eens een harde film, deze combinatie maakt voor mij de film meer dan oke.
Moest ik altijd op de negatieve commentaren moeten afgaan hier op moviemeter je zou bijna geen enkele film moeten bekijken dan, vind dat sommige mensen beetje teveel verwachten en denken iedere film een kaskraker zal zijn ofzo.
Ik kan best genieten van een film zoals deze, ik heb me ook geen seconde verveeld.

avatar van Pazmaster
Prima film met goed verhaal en goed acteerwerk. Goede mix van drama en misdaad. Ik heb er van genoten. 3,5 ster

avatar van usr14112
Snap niet wat mensen hier aan vinden. Ben zelf best een fan van free fighten maar werd er een beetje onpasselijk van om een verstandelijk gehandicapte bij voortduring in elkaar geslagen te zien worden. Daardoor vond ik het verhaal ook direkt ongeloofwaardig want volgens mij zit niemand daar op te wachten, laat staan dat je dat soort beelden goed kunt verkopen. Heb hem dan ook halverwege maar uit gezet. Niks voor mij dit soort onzin.

Ik had me weer laten verleiden door de goede kritieken op moviemeter. En dan kijk ik ook bij hoge waardering waar mensen nog meer een hoge waardering voor geven, en ik geloofde hun.
Ik heb 3 kwartier gekeken en het is niet een B film maar een C film. Hier heb ik nog geen ster voor over. Slecht geacteert en heel langdradig. Ik raad deze film echt af voor diegene waar de tijd kostbaar voor is en die wat echte goede films willen zien. Deze raad ik Headhunters aan die ik eergister zag, Een Noorse film, maar echt een goeie.

avatar van quinten1
Gelukkig was het einde nog pakkend....

Meer dan aardig drama met uitstekende acteerprestatie en een mooie sexy rol van Emma Stansfield als de prostituee Lisa.

avatar van madmax1
Anders als verwacht, niet al te geloof waardig drama. Wel boeiend met een lekker tempo
Apart verhaal, een prima sfeer incl. goed acteerwerk.

avatar van Djaxx
Enorm zwakke film. De ganse film is 1 groot cliché. Graham speelt de rol prima maar kan de film helaas niet redden van een enorm saaie zit.

avatar van Tetterovic
niets meer aan toe te voegen, 13 in een dozijn film

avatar van Brabants
Lestat schreef:

Droevig einde?????

avatar van Brabants
Sterke film met goed acteerwerk. Doet me een beetje denken aan unleashed. Aanrader!

Degelijk drama met in de hoofdrol Stephen Graham , die naast zijn overtuigende rol in de topserie "Boardwalk Empire" een puike rol neerzet als acholverslaafde sloeber met schulden.
Adewale Akinnuoye-Agbaje is imposant met zijn postuur als verstandelijk gehandicapte die ongewild in een gevechtskooi terechtkomt. Toch is zijn acteerwerk naar mijn mening iets te geforceerd waardoor zijn rol niet altijd even realistisch overkomt.
3*/3.5*

avatar van MovieMind
Aardig filmpje en de acteurs leveren een degelijke prestatie.
Geen topper maar goed te doen als tussendoortje.