Next Time I Marry (1938)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Garson Kanin
met Lucille Ball, James Ellison en Lee Bowman

De erfgename Nancy Crocker Fleming ontvangt alleen haar erfenis wanneer ze trouwt met een ‘eenvoudige Amerikaan’. Nancy’s overleden vader was bang dat een buitenlandse gigolo haar zou verleiden om haar geld. Nancy betaalt de wegwerker 'Tony' Anthony om met haar te trouwen, om vervolgens weer van hem te scheiden. Wanneer Nancy per ongeluk wegrijdt met de hond van Tony, ontvoert hij haar.

avatar van Dutchfan
Leuke, maar wat rommelige film, waarin Lucille Ball (in een van haar eerste hoofdrollen) een erfgename speelt, die alleen haar erfenis kan krijgen als ze met een geboren en getogen Amerikaan trouwt.
Helaas is ze verliefd op een buitenlandse gigolo en verzint ze een plan om toch haar erfenis te krijgen en gebruikt daarvoor de hardwerkende wegwerker Anthony (James Ellison).
Dit gaat echter niet helemaal volgens plan.

Ball is goed en ze is al echt de "Lucy" die haar zo beroemd maakte, een aantal jaren later op de TV.

Het grootste gedeelte van de film speelt zich af tijdens een roadtrip en de scenes met Ball in de rijdende camper lijken precies op scenes uit de film "The long, Long Trailer" die ze 20 jaar later maakte met haar toenmalige echtgenoot, Dezi Arnaz.