August (2011)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Eldar Rapaport
met Murray Bartlett, Daniel Dugan en Adrian Gonzales

Na verschillende jaren in Europa gewoond te hebben keert Troy vanuit Spanje terug naar Los Angeles. Daar aangekomen besluit hij Jonathan te bellen om een keer af te spreken. Troy is beschadigd: lang geleden had hij een 'romance' met Jonathan en hij is nog altijd bezig om de verbroken relatie te boven te komen. Hij weet ook niet zeker of hij weer een bestaan in Los Angeles wil opbouwen of weer terug zal keren naar Barcelona, waar hij een glanzende carrière had. Jonathan heeft inmiddels een nieuwe vriend Raul. De ontmoeting tussen Jonathan en Troy brengt echter het nodige teweeg.

Een romantisch en sexy gaydrama/driehoeksverhouding met scènes die afwisselend in heden en verleden plaatsvinden en een minumum aan dialogen. Mede door het laatste en het gemis aan een boeiend verhaal en diepte (personage-ontwikkeling) wordt het helaas nooit echt interessant. De attractieve cast speelt prima, maar voor het slagen van een film is meer nodig dan mooie naakte mannenlijven.

avatar van cantforgetyou
De film kijkt nog redelijk weg, omdat de mannen er wel 'okay' uitzien. Maar het is geen sterke film. Goed om te zien dat de personages geen verwijfde stereotype gay nichten zijn. Maar gewoon 'mannelijke homo's'. Geen roze, make-up en travo's, etc.