• 8.348.777 stemmen

Genre: Horror

Geregisseerd door: Paul Soter

Met onder meer: Johnathon Schaech en Pell James

Plot Dark Circles

"In This House No One Sleeps"

Alex en Penny zijn pas ouders geworden. Ze besluiten de drukte van de stad te verlaten en gaan in een dorpje wonen. De stress en het ernstige slaaptekort dat ontstaat door hun kind, zorgt er voor dat ze beide dingen zien in het huis die niet bestaan. Waarnemingen van een vreemde vrouw zorgen er voor dat ze zich afvragen of ze hallucineren of dat hun nieuwe woning een duister en bovennatuurlijk iets herbergt.

avatar van clockwork72

clockwork72

Mooie poster!

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Voor een After Dark film vond ik Dark Circles niet eens zo slecht maar zo nu en dan hebben ze er toch wel ooit een redelijke tussen zitten. Niet dat ie nu zo geweldig is maar er zaten enkele leuke schrikmomenten in, en verder, ach ja, je kent dit concept inmiddels wel, een stel verhuisd naar een ander huis waar het blijkt te spoken. Dus het bekende verhaal dat we inmiddels vaak genoeg gezien hebben, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik ook genoeg slechtere heb gezien dan deze. Dus als je echt niks anders hebt dan kun je Dark Circles best een keer kijken.

avatar van tattoobob

tattoobob

Slappe Hap

Een niet boeiend verhaal wat we al vaker gezien hebben,iets wat we vaker gezien hebben is nog niet zo erg maar dan moet het wel goed uitgevoerd worden!!
Er zitten hier en daar een leuk stukje in maar dat red de film niet.Het stukje in het begin dat de dame bij de wieg staat en je denkt dat je naar haar achterkant kijkt..vond ik best origineel en freaky
De film komt in mij ogen ook niet echt naar een bevredigende climax!!!

Jammer!!

avatar van Daan258

Daan258

Saaaaaiiiiii.

Verhaal was erg simpel en ook totaal niet boeiend of spannend, acteerwerk was matig en de paar schrikmomenten waren ook erg voorspelbaar.

Allemaal erg cliche.

Onderhond

Middelmaat.

Een film die erg moeizaam van de grond komt. Probleem is ook wel dat het concept ondertussen zo enorm uitgemolken is dat een film als deze aardig uit de hoek moet komen om nog interesse te wekken. Daar ontbreekt het het eerste half uur teveel aan. Beetje vervelende familie ook verder en de aanloop is gewoon iets te lang.

Veel valt er niet te schrikken, maar spannend is de film wel. Met name het laatste half uur is aardig gedaan. Niet puntje van de stoel materiaal, maar toch sfeervol. Uiteindelijke climax (en verklaring) is suf, maar dat maakte op dat moment al geen verschil meer.

Valt een beetje in de categorie realiteit als horror (het opvoeden van een kind dat je de hele nacht wakker houdt - het einde laten we maar even buiten beschouwing maar weet jammer genoeg niet het onderste uit de kan te halen. Toch is het aardig kijkvoer als filler, maar meer ook niet.

avatar van brave71

brave71

erg langdradige film die bijna op geen moment spannend word.

verhaal is ook niet sterk en nogal ver gezocht, dat levert voor de meeste films in genre geen problemen op, maar hier wel omdat hij simpelweg saai is

paar schrikmomenten maar das ook bijna alles, horror gedeelte stelt ook niet voor

avatar van -P-

-P-

Opzich niet eens zon heel slechte film, er zitten best wel wat spannende momenten in.

Een baby die s'nachts de boel bij elkaar jankt is echt slopend. Leuk om te zien was dus dat de vermoeidheid parten speelde. Goed gespeeld en best herkenbaar als je zelf kinderen hebt.

Gelukkig zijn die van mij geen baby meer, maar nog steeds vermoeiend

De mannelijke hoofdpersoon deed mij trouwens een beetje denken aan Xander de Buisonje.

Ik kan mij voorstellen dat sommige dit een wat saaie film vinden al had ik daar geen moeitje.

avatar van Tolkienfan

Tolkienfan

erg zwakke film

avatar van Barry83

Barry83

Na het succes van Paranormal Activity zijn dit soort films met entiteiten of geesten als paddestoelen uit de grond geschoten. Het verhaal is altijd cliché hetzelfde. Een gezin verhuist naar een rustig dorp of afgelegen huis en toevallig is er een bovennatuurlijk wezen in dit huis aanwezig. Het verhaal is altijd hetzelfde. PA 1 was origineel en een erg goede film, maar daarna is er heel veel rotzooi uitgekomen in dit genre, het is totaal uitgemolken en producers proberen snel tevergeefs nog te scoren in dit genre.

Toch geef ik iedere film weer een kans, maar het eindigt vaak met een enorme teleurstelling. Maar deze film is toch wel een van de slechtste in dit genre wat ik me kan herinneren. Ontzettend saai, totaal niet eng, slechte acteurs, mager verhaal en een onthutsend zwak einde. B-film zou nog een te groot compliment zijn voor deze rotzooi. En nee ik overdrijf echt niet

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Bij de ene film ben ik een man met veel woorden en bij de andere film eentje met weinig.

Ik zal me betreffende Dark Circles (2013) aan het laatste houden :

Slecht.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Gelukkig hebben wij ons niet door de voorafgaande recensies laten leiden en nu ik ze net heb gelezen moet ik zeggen dat ik het met menigeen niet eens ben. Smaken verschillen nu eenmaal.

Als je zit te wachten op een bloederige film waarin de afgerukte ledematen in het rond vliegen, nee, dan heb je aan deze film niets. Het is meer een film met een onderhuidse spanning die ieder moment aan de oppervlakte kan komen.

En daarin grossiert deze film goed, een constante spanning waaraan de familie leidt, met ook nog eens een jengelende baby die wakker is als een 'normale' baby slaapt, en slaapt op momenten als een andere baby wakker is.

Vergeleken met de meeste griezelfilms is dit één van de betere middelmoot.

Met het verhaal van 'Onderhond' kan ik ook aardig uit de voeten. (zie hieronder)

avatar van Rokal

Rokal

Zwak verhaal waarin desondanks mogelijkheden genoeg waren om er de nodige spanning in te brengen. Deze mogelijkheden heeft de regisseur echter onbenut gelaten, sporadische schrikmomenten daargelaten die de film blijkbaar het kijken waard moeten maken.

Daarnaast ook absoluut ongeloofwaardige handelingen die zó storend zijn dat het de aandacht van de film afleid. De acteurs beschikken binnen de mogelijkheden van deze productie over voldoende capaciteit, echter dat redt de film niet. Het is ook zeker geen ‘blood & gore’ film en daar zat ik ook niet op te wachten. De noodzakelijke spanning die ik echter wél verwacht bij dit soort films ontbrak. Zonde van de centen en de tijd.

avatar van indigoriico

indigoriico

ik ga toch een poging wagen!

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Succes .

avatar van tattoobob

tattoobob

sterkte!

avatar van clockwork72

clockwork72

Alweer z'n film waarbij je achteraf denkt van; waar ging het nou eigenlijk precies over? Het 'verhaal' (voor zover er een verhaal inzat) hebben we letterlijk al 86 duizend keer gezien. Gezin verhuist naar een groot afgelegen huis ergens in de middle of nowhere waar geen mens te bekennen is. En zoals we dit al vaker hebben gezien houd daarbinnen weer een kwaadaardige aanwezigheid zich schuil. En als dit nou goed uitgewerkt was, maar helaas. Letterlijk alle clichés worden weer uit de kast getrokken. Vrouw leid aan slapeloosheid en ziet weer dingen (wat een verrassing ) Totaal nutteloze en nietszeggende hoofdpersonen ook, je komt echt letterlijks niets over ze te weten gedurende de film. En dan ook nog dat met die babysitter. Het was echt seconden aftellen voordat die werd vermoord, wat een verrassing. Dit is echt een van de slechtste horrorfilms (voor zover je van horror kunt spreken tenminste) die ik de afgelopen tijd heb gezien. Laat je ook niet misleiden door de mooie poster om dit gedrocht te gaan bekijken, zonde van je tijd.

avatar van indigoriico

indigoriico

even denk je dat het toch nog een aardige horror is maar aan het einde word dat wel even anders.
ik dacht dat het om een geest ging maar uiteindelijk werd aan het einde even snel verteld dat dus die zogenaamde geest een ontsnapte vrouw is uit een inrichting.
hij krijgt een 2 voor de paar schrikmomentjes.

stinissen (crew films & series)

Best aangename thriller met een paar zeer goede schrik momenten de film is ook een stuk beter als de meeste horror pulp van de laatste tijd.

avatar van daslekker

daslekker

hele aardige griezelfilm..de film is behoorlijk scary en freaky en toch een onverwachtse ontknoping al is die niet al te bevredigend..naar mijn idee ondergewaardeerd hier

avatar van Phantasm

Phantasm

De spanning was weer ver te zoeken, bekend recept met een erg mager verhaaltje dat niet al te veel voorstelt.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Toch niet zo slecht als ik had gedacht. Wel een mager verhaal en het einde is ook niet erg sterk, maar het ziet er allemaal niet slecht uit en er hangt een lekkere creepy sfeer met een aantal leuke schrikmomenten. Ook het acteerwerk is best aardig. Net aan 3 sterren

avatar van bjerik76

bjerik76

• 1914 berichten

ik had het idee dat de makers op een gegeven moment niet meer wisten hoe ze het verhaal zouden moeten afmaken.
het begint wel spannend, wel voorspelbare schrik momenten ( kastje , deurtje en raampje open, kastje dicht en ....)
Toch schrik je wel elke keer.

Maar het verhaal achter het mysterie, wie wat waar waarom rondom het bovenaardse of mysterische vrouw blijft onbekend.
Pas op het eind van de film krijg je in 3 regels tekst te horen via een radio bericht wie dit waarschijnlijk was.
De hele film krijg je nergens aanwijzingen of tips., dus kijk je eigenlijk het hele middenstuk voor niks wil je mee puzzelen.

Wat ook raar was en misschien niet klopte:
ze was op elke foto te zien in de garage, foto's van ruim 40 jaar geleden, terwijl ze pas een paar maanden dood was?
Ook raar:
het was toch een geest, ze verscheen per minuur en verdween per minuut op dezelfde plaats. maar er was wel een menselijk gevecht op het eind, waardoor ze stierf met een hoop bloed? was ze dan niet dood en geen geest? maar dan klopt het bovenstaande verdwijnen niet, en het hele foto gebeuren, en onzichtbaar gedrag.

de baby was ook een paar keer een heel ander gecaste baby, een heel andere kop en bouw had het ineens. terwijl het gewoon 1 dag later was.

misschien dat daarom ook pas het eind van de film in 3 regels werd verteld wie ze was, en werd gelijk de aftiteling in beeld gebracht.

leuk voor de schrikmomentjes, maar de inhoud was zeer matig.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1908 stemmen

Niet het kijken waard helaas. De karakters zijn vanaf de start al niet 'likeable', en dat wordt alsmaar erger. Dat heeft tot gevolg dat je je als kijker niet bekommert om ze. Verder is er weinig opbouw, weinig spanning (veel van hetzelfde). Het geheel heeft een negatieve vibe. En het erge is nog; het slaat allemaal als een tang op een varken. Bah, zonde van de tijd.

avatar van wauzz

wauzz

Vond het wel het kijken waard, spannende film! Het is inderdaad allemaal al een keer gedaan, maar wat is er nog echt super origineel tegenwoordig ? Heb veel slechtere (horrorfilms) gezien de laatste tijd. Prima om een keer te aanschouwen

avatar van DutchTakeshiro

DutchTakeshiro

Dit soort films kan je vaak in een paar zinnen samenvatten, dark circles is zeker geen uitzondering: dertien uit een dozijn. Zo standaard als maar kan, maar een pluspunt: die formule hoeft maar deels uitgewerkt te zijn en je hebt een standaard horror. Heerlijk om op een saaie avond dit soort films te zien!

De acteurs spelen hun rollen redelijk. Nergens uitblinkers. De film is vrij saai en er zijn erg weinig schrikeffecten. Wel leuk om het thema slaapgebrek langs te zien komen.

Deze film zit zo boordevol slordigheden en valt zo vaak in herhaling dat het lijkt alsof regisseur Soter het script op 1 avondje heeft geschreven. Het acteerwerk is bijzonder matig en het afgeraffelde einde teleurstellend en uiteraard ook enigszins voorspelbaar.

Tijdens het kijken van deze film heb je nooit het idee dat het nog ergens verrassend gaat worden.

Slechtste film die ik in de afgelopen maanden heb gezien.

De soms redelijk goed in beeld gebrachte spanningsmomenten en de goede muziekkeuze maken nog iets goed: 1,5 *

avatar van MeteoraXV

MeteoraXV

wat een ontzettend depressieve hoop troep!!