Gelecek Uzun Sürer (2011)

Alternatieve titel: Future Lasts Forever

Duitsland / Frankrijk / Turkije

geregisseerd door Özcan Alper
met Gaye Gürsel, Durukan Ordu en Sarkis Seropyan

Sumru, etnomusicoloog van beroep, reist naar Diyarbakir om geluidsopnamen te maken van elegieën en de daarbij behorende verhalen. Terwijl ze luistert naar de getuigenissen van Koerdische vrouwen die hun mannen of zoons verloren hebben gedurende de bloedige onderdrukking, wordt ze geconfronteerd met haar eigen verleden. Sumrus geliefde is jaren geleden naar het Koerdische front vertrokken om niet meer terug te keren. Tijdens haar reis ontmoet ze Ahmet. Samen met hem gaat ze op zoek naar wat er met haar geliefde gebeurd is.

avatar van voskat78
Mooie film met zo nu en dan prachtige shot's over een zoektocht in het verleden. Prima film om de dag mee te beginnen.

Saaie film.