She Waits (1972)

1 stem

Horror

geregisseerd door Delbert Mann
met Patty Duke, David McCallum en Dorothy McGuire

Mark en Laura Wilson zijn een pasgetrouwd stel. Na hun bruiloft gaat Laura met Mark mee naar zijn moeder Sarah om haar voor het eerst te ontmoeten. Sarah heeft echter moeilijke tijden achter de rug na de mysterieuze dood van Marks eerste vrouw Elaine. Ze is ervan overtuigd dat de geest van Elaine in de villa van de familie huist en dat er met de komst van Laura in de villa verschrikkelijke dingen zullen gebeuren.

avatar van Shaky
De film neemt zichzelf net wat te serieus waardoor het niet al te plezierig is om naar te kijken. Daarnaast gebeurt er de eerste 34 minuten werkelijk helemaal niets, en voor een film die in totaal maar een minuut of 72 duurt blijft er gewoon te weinig over om nog een goed gevoel over te houden op het eind. 2,5* voor de setting die wel okay is en het neerslachtige Britse gevoel (al is het dus allemaal net wat té).