• 8.303.992 stemmen

Genre: Drama / Mystery

Oorsprong: Ierland / Nederland

Geregisseerd door: Brendan Muldowney

Met onder meer: Robert de Hoog, Pollyanna McIntosh en Amanda Ryan

IMDb beoordeling: 6,1 (606)

Oorspronkelijke taal: Hongaars

Releasedatum: 24 april 2014

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Love Eternal

Love Eternal vertelt het verhaal van de 26-jarige Ian Harding (De Hoog). Een onrustige jonge man die, na de plotselinge dood van zijn moeder, tien jaar lang zijn huis niet verlaat. Totdat hij gedwongen wordt een wereld te ontdekken waarvan hij het bestaan vergeten was. Hij begint deze buitenwereld, die hem vaak verwarrend en meedogenloos voorkomt, langzaam te ontdekken, evenals zijn eigen donkere kant. Juist wanneer dit alles hem dreigt te overweldigen, blijkt een levendige jonge vrouw met een vergelijkbaar verlies en trauma zijn enige hoop op redding.

image

kappeuter (crew films)

Het scenario is gebaseerd op het boek ‘Loving The Dead’ van de Japanse auteur Kei Oishi (The Grudge).

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Over twee weken eindelijk gaan zien. De Hoog heeft hier de perfecte uitstraling voor, en vind zijn Engels echt heerlijk om naar te luisteren.

avatar van Wouter

Wouter

Ik krijg hem niet aangemeld, om een of andere reden:

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Ik kon er vrij weinig mee. Verhaal is inderdaad wel erg Japans en het lijkt nogal te vloeken met de Westerse uitwerking. Aan de andere kant ook weer niet. Een Japanse uitwerking had De Hoog's personage alleen maar killer en afstandelijker gemaakt terwijl hij nou juist menselijker moet worden en daar slaagt De Hoog toch wel goed in.

Ik ben zelf ook niet zo'n liefhebber van self-imposed isolation, pakt me zelden tot nooit en Love Eternal is daar geen uitzondering op. Cinematografie is dan wel vrij aardig en met een solide score van Westerlaken. Ian's journey to humanity en zijn rare verlangens gaanderweg wisten niet te beklijven, zelfs niet boeien en blijft er dus vrij weinig over.

Was een lastige zit, al had dat ok wel wat te maken dat ik nog steeds in de greep zat van La Vie d'Adele maar film zelf was ook niet sterk. Enige misser vandaag, goed dagje.

kappeuter (crew films)

Vanaf 27 maart 2014 in de bioscoop (Just Film)

EDIT: verplaatst naar 24 april.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Wat een prut-uitgave.

avatar van Malick

Malick

Zonder twijfel is Love Eternal de meest belachelijke / onnozele Nederlandse film van het jaar. Met alweer een waardeloze bijdrage van Robert de Hoog. Kunnen we die 'acteur' niet gewoon definitief exporteren?

avatar van Quido

Quido

Win vrijkaarten voor een speciale vertoning van de film in Heerlen, in aanwezigheid van producent Reinier Selen en componist Bart Westerlaken!

Prijsvraag: vrijkaarten voor 'Love Eternal' | alles over Nederlandse films en tv-series | Front Page, Prijsvragen | Neerlands Filmdoek - NLfilmdoek.nl

avatar van Decec

Decec

Een matige drama/mysterie film...

Raar en saai verhaal...

Matige acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld..

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Niet te moeite waard...

avatar van arri1234

arri1234

Trage film waar weinig passie of ziel inzit.

avatar van 93.9

93.9

Paar oogstrelende shots, maar het draait te veel om de vorm en minder om de inhoud.

Veel zeggingskracht ontdek ik er niet in.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een speciale film. Een heel bijzonder/bizar verhaal waar je toch wat moet inkomen. De film verveelde gelukkig niet en de cast deed het ook prima.

Het is zeker geen film die voor iedereen zal weggelegd zijn, maar uiteindelijk was het toch geen misse film.