Once Brothers (2010)

Documentaire

geregisseerd door Michael Tolajian
met Vlade Divac, Drazen Petrovic en Toni Kukoc

Documentaire over de vriendschap tussen Vlade Divac en Drazen Petrovic, twee van de eerste Europese sterren in de NBA. Samen brachten ze hun nationale basketbalteam naar ongekende hoogten. Na het uiteenvallen van Joegoslavië bevonden ze zich echter aan vijandige zijden, wat hun relatie uit elkaar deed spatten. Op 7 juni 1993 gebeurt het ondenkbare: Petrovic komt om tijdens een verkeersongeluk. Divac probeert nu in het reine te komen met alles wat zich heeft afgespeeld en gaat voor het eerst sinds de burgeroorlog terug naar Kroatië waar hij ook de moeder van Petrovic opzoekt.

Klinkt goed! En die ESPN docu's zijn meestal zeer de moeite waard.

En dat was het ook.

Mooie docu weer, ditmaal over de goede vrienden van weleer uit het destijds bijna onverslaanbare Joegoslavische basketballteam. Drazen Petrovic ( ) was echt ene fantastische speler natuurlijk die helaas teveel werd meegesleept in het nationalistische moddergooien van zij landgenoten dat hij zijn vriendschap met de vriendelijke reus Vlade Divac verknalde.

Uitermate boeiend en mooi.

avatar van depri83
Net op sport1 gezien, inderdaad een mooie docu. Ontzettend zonde dat zo'n goede speler zo vroeg aan z'n einde kwam.

avatar van ILDIB
Prachtige doc met een zeer sterke Divac als verteller. Misschien is het wel erg gescript maar ik heb van begin tot eind geboeid zitten kijken.