• 8.293.933 stemmen

Struck by Lightning (2012)

Komedie / Drama | 90 minuten

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Brian Dannelly

Met onder meer: Chris Colfer, Sarah Hyland en Christina Hendricks

Plot Struck by Lightning

"A personal raincloud can be deadly..."

Carson Phillips (Colfer), een jonge student, perst de mensen om hem heen af om hen zo te te laten meewerken aan zijn literaire tijdschrift. Maar dan slaat het noodlot toe en wordt hij plotseling door de bliksem getroffen.

imageimage

avatar van iamafraud

iamafraud

Vandaag de trailer gezien, ziet er hoopvol uit.

avatar van catdog

catdog

Ben erg benieuwd. Colfer heeft al in Glee laten zien dat hij een erg groot acteertalent bezit, en het feit dat hij dit zelf heeft geschreven is des te indrukwekkender. Een goede mogelijkheid voor Colfer om nog dieper in het personage te duiken. Ben benieuwd.

kappeuter (crew films)

avatar van keukenzout

keukenzout

Best een hele fijne film, kijkt lekker weg ondanks wat stereotype karakters. Het einde was zowel mooi als ruk. Daar hou ik van.

avatar van slegtenhorst

slegtenhorst

Colfer is goed in zijn stereotype, maar hetzelfde trucje begint na 90 minuten wel rete-irritant te worden. Zeker als er dan zo'n inhoudsloos einde aan zit.

Zonde van mijn tijd.

avatar van Koen87

Koen87

Ik heb van Colfer nog nooit iets gezien of gehoord, maar vind hem een ontzettend irritante acteur. Ik heb totaal geen empathie voor hem kunnen ontwikkelen gedurende de film. Daarnaast is het verhaal oninteressant (zal wellicht eraan liggen dat wij hier in Nederland een stuk minder prestatie-gefixeerd zijn). Laat ik dan nog maar zwijgen over het cliché-matige einde.

gauke

Een emotionele en tragische, maar vreemde en niet overtuigende film (onder het motto dat je voor je geluk moet vechten, want het kan ieder moment voorbij zijn): onevenwichtig, opzichtig, niet grappig, hatelijk en neerbuigend van toon, echter met boeiende momenten en een goede cast. De drie subplots vertonen onnauwkeurigheden.

Onderhond

Wel oké.

Zolang je er maar niet al te veel van verwacht. Het is licht drama, lichte comedy. Een dramady zou ik het eigenlijk niet noemen, daarvoor is het echt te luchtig, daar waar dramadies toch eerder loom en zwaarmoedig zijn.

Het geinige is toch wel dat je vanaf het begin al weet dat de hoofdrolspeler sterft én er geen dwaze twist op het einde zit die dat begin uitwist. Een redelijk droog gegeven dat de hele film toch een wat andere lading meegeeft. De humor is best oké, acteerwerk is ook voldoende en het drama en de comedy wisselen elkaar aardig af, zonder in elkaar's weg te komen zitten.

Echt veel indruk maakt de film niet, maar hij is wel lekker kort en weet goed te vermaken. Beetje apart dat deze film toch een bekende cast heet weten te strikken, wat eigenlijk voelt het vooral aan als een klein indie filmpje. Benieuwd welke connecties Dannelly binnen het wereldje heeft. In ieder geval niet genoeg om hierna z'n carriere als regisseur nog voort te zetten.

avatar van donnie darko

donnie darko

Onderhond schreef:

Ik denk voornamelijk dat hier de connecties bij Chris Colfer lagen. Hij schreef het scenario, en had toendertijd net een golden globe voor Glee gewonnen. Bovendien was over het algemeen toen de Glee-hype gaande.

Onderhond

Ah, dat zou een hoop verklaren inderdaad. Ik kende hem al, maar nooit geweten dat er een zekere populariteit bestond rondom hem.