A Febre do Rato (2011)

Alternatieve titel: Rat Fever

Brazilië

geregisseerd door Cláudio Assis
met Irandhyr Santos, Matheus Nachtergaele en Nanda Costa

De dichter Zizo, een anarchist pur sang, is verloren zodra hij de nuchtere Eneida ontmoet. Zij wil best zijn muze zijn, maar verder dan dat gaat ze niet - en dat terwijl in Zizo's vriendenkring, bestaande uit maatschappelijke losers, bohemiens en andere trotse randfiguren, iedereen met iedereen het bed induikt. Ondertussen is Zizo druk met zijn twijfelachtige strijd tegen 'het systeem', middels zijn in eigen beheer uitgegeven krantje 'Febre do rato' en een reeks opruiende straatoptredens, waar hij voornamelijk zijn eigen vrienden mee lijkt te bereiken.