The Perez Family (1995)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mira Nair
met Marisa Tomei, Alfred Molina en Anjelica Huston

Een wulpse Cubaanse immigrante doet alsof ze getrouwd is met de net vrijgelaten politieke gevangene Juan om zo haar kansen op een borgstelling te vergroten. Juan laat het over zich heen komen, maar wil eigenlijk op zoek naar zijn echte echtgenote die 20 jaar eerder de heilsstaat van Castro is ontvlucht.

avatar van AardeWerk
De eerste film van Mira Nair zag ik een 20tal jaren geleden in het filmhuis, Salaam Bombay was lange tijd een van mijn favoriete films. Kort geleden zag ik The namesake en ook die film maakte een enorme indruk op mij. The Perez family is misschien wat luchtiger dan de 2 films die ik hierboven noemde maar zeker niet minder mooi. Prachtig acteerwerk van oa Molina, Tomei en Anjelica Huston. Een heerlijke 'feelgood' movie (3,5*).

Mooie film met een goed verhaal. Mooi gespeeld door de Marisa Tomei die er zeer mooi en sensueel uitzag in deze film. Net zoals Angela Lanza trouwens met haar mooie benen en volle boezem

Weinig stemmen; toch een onderhoudend filmpje. Drijft volledig op de goede vertolkingen van Molina en Tomei. Verhaal kon beter uitgewerkt worden maar toch leuk om eens te zien. Tomei is hier zoooooo sexy, je houdt het niet voor mogelijk. Kijk om het te geloven.

Inderdaad, mooi vrouwtje is en blijft ze! Voor de rest is deze film een kleurrijk niemendalletje dat geschikt is om na het werk onderuitgezakt op de bank te kijken met een pilsje erbij op een druilerige dinsdagavond.

Matige film waarin twee Cubaanse immigranten doen alsof ze met elkaar getrouwd zijn om zo in Amerika te kunnen verblijven. Het begin is wat onsamenhangend, waardoor het een tijdje duurt voordat de film op gang komt. De mix tussen comedie en drama werkt zeker niet altijd hier, daarvoor is het onderwerp te serieus en de uitvoering te luchtig. Verder wel een goeie cast waarbij Marisa Tomei wel een erg sexy rol neerzet, en een plezier is om naar te kijken.