Flight 7500 (2014)

Japan / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door Takashi Shimizu
met Ryan Kwanten, Amy Smart en Leslie Bibb

Een getrouwd stel (Ryan Kwanten en Amy Smart) zit samen met hun twee oude vrienden aan boord van Vista Pacific vlucht 7500 naar Japan. Dan komt de groep passagiers op de trans-Atlantische vlucht in contact met wat lijkt op een bovennatuurlijke kracht. Als er een passagier op mysterieuze wijze overlijdt beginnen de overige passagiers angstaanjagende bovennatuurlijke fenomenen waar te nemen en beginnen ze zich af te vragen wie het volgende slachtoffer is.

avatar van jarno1975
Van de regisseur van The Grudge 1 en 2.

Nu ook in HD:

Trailer (YouTube)

Nederlandse release: t.b.a. (eOne)

wanneer is de release datum want in amerika draaide die al ergens in 2012

canton75 schreef:
wanneer is de release datum want in amerika draaide die al ergens in 2012

Release is nog niet bekend. Ook in Amerika is deze nog niet uit.

avatar van sinterklaas
Tis maar stil rond dit project.

sinterklaas schreef:
Tis maar stil rond dit project.

Release zou in augustus moeten zijn. Film heeft inmiddels ook een PG-13 rating gehad.

avatar van jarno1975
Het blijft nog steeds erg stil...

Is er nog nieuws over deze film , Het duurt nu wel heel erg lang dat deze film uit komt

N@pster schreef:

Vanaf 29 oktober te koop op dvd en blu-ray

avatar van dope
Het begon allemaal nog wel redelijk, maar daar blijft het dan ook bij... Wat een volledig onzinnig plot!

Ik had gehoopt op een Grudge in de wolken, maar wat een enorme teleurstelling was dit. Verhaal was belabberd. CGI effecten om van te huilen. Vrijwel geen spanning. Het enige mooie aan dit film waren de stewardessen.

Nee, dit is een vlucht die je liever kan missen.

avatar van Shinobi
"I told you we shouldn't have come on this trip."

Er is een reden voor waarom deze film zo lang is uitgesteld.

Op zich is het gegeven best interessant, maar de uitwerking is erg ondermaats te noemen. Er wordt simpelweg te veel tijd besteed aan de passagiers die onderling - kansloze - dialogen met elkaar voeren. Al gauw kom je er als kijker achter waar dit vehikel naartoe gaat; een opeenstapeling van de nodige plotgaten en onlogica.

De spanning is dan ook te verwaarlozen. Daarvoor is er geen enkele vorm van spanningsopbouw aanwezig, waardoor de spaarzame schrikmomenten gewoon niet werken. Het resulteert zich in een vermoeiend geheel dat nergens weet te boeien. Wat dat betreft past het domme einde er perfect bij.

Al met al eentje om over te slaan. Je mist hier niets aan.

1,0 Sterren.

Mja.

Helemaal niks mis met deze film. Kwam er achteraf pas achter dat het van Shimizu was, moet zeggen dat hij zich hier bijster goed weet te redden in Amerika. Het plotje mag dan niet superorigineel zijn (de groep die gestrand lijkt en te kampen krijgt met onverklaarbare gebeurtenissen ... die plotjes eindigen toch vaak met de clou dat ze allemaal dood zijn), toch weet Shimizu lang te verhullen waar de film nu eigenlijk heengaat.

Locatie is alvast fijn. Lijkt lang te gaan uitdraaien op een gewonen thriller, pas in het laatste half uur begrijp je waarom er ook horror bij de omschrijving staat. Maar ook als thriller vond ik het geslaagd. Best duister gefilmd, onheilspellend en sfeervol zelfs zonder dat er echt directe aanleiding is. Verder heel wat bekende gezichten, al zijn het vaak ook acteurs die al een tijdje op de achtergrond zijn geraakt (waar heeft Shimizu Bibb opgegraven?).

Echt eng wil het net niet worden en de scares zijn soms iets te goedkoop (die laatste scene had toch echt geschrapt moeten worden), maar verder een leuk, sfeervol en niet geheel voorspelbaar thriller/horrortje.

bertito
Alle films die zich in vliegtuigen afspelen vind ik goed Ik geloof niet in geesten maar toch kreeg ik het gevoel dat dit verhaal dicht tegen de verdwijning van MH370 aan zit.

avatar van Macmanus
TV aflevering

Film die al een tijdje op de plank lag, de trailer had ik al een poos terug gezien. Uiteindelijk is het nog niet echt uitgebracht zo lijkt. Meestal veeg teken. Het is dan ook vooral een nietszeggende productie. Voelt een beetje aan als een Twillight Zone aflevering. Vond het qua look ook totaal niet beter dan een serie als Supernatural of zelfs de X-files. Daar ligt het probleem ook vooral, bij film ben je toch wat kritischer. Bij een serie een keer een wat slappe aflevering pik je nog wel. Maar hier kun je niet wachten op volgende week. Dit is het, en het was gewoon een filler episode. Het duurt gelukkig niet lang en de cast lijkt het nog wel te willen proberen. Maar gezien het ook tv sterretjes zijn helpen ze ook niet echt mee om dit als volwaardige film serieus te nemen.

2 sterren.

'de verdwijning van MH370 aan zit'
. Geen beste beurt Bertito . Wel 's gehoord van MH317 ? Het lijkt overigens wel steeds moeilijker om een film te produceren, die je van begin tot eind boeit en het script niet te laten verdwalen in de vele onderlinge dialogen van de passagiers, zoals Shinobi al meldde.

Een claustrofobische en chaotische mix tussen een psychologische horrorfilm en een rampenverhaal. Het camerawerk was hartstikke goed en de regisseur zorgde voor een paar doeltreffende schokmomenten. Echter fantasievol was de productie geen moment, het eerste deel kende wat losse eindjes, het laatste deel kwam afgeraffeld over en het einde kon je zelfs teleurstellend noemen.

avatar van filmkul
Dit had een aardige thriller kunnen zijn als de geforceerde horror momenten achterweg gelaten waren. Dit brengt de film uit balans. Het verhaal is zo slecht nog niet en wordt best redelijk in beeld gebracht door Shimizu. Ook met het gebruik van meedere hoofdrolspelers binnen een korte speelduur weet hij wel raad. Helaas voegen de schrik en horrormomenten niks toe en zorgen voor afbraak aan de film, waardoor de film lichtelijk ontspoort. Maar als je daar doorheen prikt, kijk je toch naar een redelijke thriller. 2.5/3.0

avatar van bjerik76
Ik vond hem wel spannend en goed in elkaar gezet.

Ik was zeer verast door de plot wending en het einde wat ik niet had zien aankomen.
Als je hem voor de 2e keer kijkt dan zie je inderdaad ook veel meer signalen die het allemaal verklaarbaar maken.

Matige horror die me niet echt kon boeien , enkele schrikeffecten door het gegil van de dames.

avatar van S. Russell
Meer thriller dan horror, met een aardig zij het niet bijster origineel verhaal. Het lijkt er, zoals wel vaker met dit soort films, op dat het budget voortijdig op was, zodat er aan het einde wat afgeraffeld moest worden.

avatar van Rickyman
Had hier ook meer van verwacht maar viel enorm tegen.
Een matige film dat lijkt op een aflevering van een tv-serie .
Als er dan iets gebeurt, draait de camera weg.. of scènes zijn eruit gesneden?
Want het duurde ook maar zo'n 1 uur en 20 minuten.

avatar van gitmoose
7500.. Na de trailer bekeken te hebben kon ik niet wachten om deze 'horror' te zien.

Het was geen slechte film. Horror wil ik het niet noemen en ik denk dat ze er ook beter een thriller van hadden kunnen maken. Een paar onrealistische momenten weglaten en en was een spannende film ontstaan.

Wat mij tegenviel :
- Alle (redelijk overbodige) verhalen van de passagiers onderling. Aan het einde waren sommige van deze natuurlijk wel nodig om hun dood te accepteren, maar ik vond dat er veel te veel onnodige details bij kwamen.
- De onopgeloste vragen. (Wie is Lance nou echt bijvoorbeeld)
- Het verhaal achter de pop. Ik vond de pop zelf er 'creepy' uitzien, maar dat slechts 1 persoon het verhaal achter deze pop weet en dat de rest daar zonder twijfel in meegaat irriteert mij. Op die manier is het een vrij makkelijke oplossing voor problemen : we dumpen wel een vervloekte pop in het vliegtuig, dan hebben we een reden voor alle gebeurtenissen. Maar dat is echt een persoonlijke irritatie.

Verder prima acteerwerk, redelijk verhaal en mooi gefilmd. Zeker het kijken waard, maar verwacht geen topfilm.

avatar van dvdcrusher
Aanvankelijk leek dit een 4 of 5 sterrenfilm te worden, de spanning zat er meteen goed in, je zag aankomen met welke passagier de problemen zouden beginnen en sindsdien bleef de spanning er lekker in afgewisseld met de dialogen tussen de passagiers en crew over hun dagelijkse problemen. En het einde leek mij niet erg duidelijk, al lijkt de plot mij gepikt te zijn van de film The Others met Nicole Kidman waar het einde wel goed werkt. Daarom wegens het ietwat ontgoocheld einde - een euvel van veel horrorfilms - toch 3 sterren

avatar van umbra
Film begon aanvankelijk veelbelovend als thriller, je wordt in eerste instantie zeker geboeid en meegezogen en wil direct meer en meer te weten komen, maar naarmate de film vorderde, bleef ik meer en meer op mijn honger zitten en kon deze film de verwachtingen niet inlossen. Hier zat écht veel meer in. Een 4/10

Slechte film,van mij een 1. Begon veelbelovend maar zakten snel naar het nulpunt.

avatar van knusse stoel
In reactie op onderstaande van Dafie147; "goede film" en dat is de mening van een duo wat deze film prachtig vond. De film vindt het leuk om de kijker op het verkeerde been te zetten en dat zijn verhalen die ons wel aanspreken. Ach, smaken verschillen nu eenmaal.