ad
  • 8.079.537 stemmen

After Fall, Winter (2011)

Drama / Romantiek | 132 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Eric Schaeffer

Met onder meer: Heather Aitken, Lizzie Brocheré en Rebecca Jameson

IMDb beoordeling: 6,5 (835)

Releasedatum: 27 januari 2012

Over After Fall, Winter

Michael, een midveertiger, is dol op SM en werd suïcidaal na het verliezen van zijn schrijverscarrière. Hij verlaat zijn huis in New York en gaat naar Parijs in de hoop daar zijn werk als schrijver nieuw leven in te kunnen blazen. Kort na aankomst ontmoet hij Sophie: een sexy, slimme en oprechte, verpleegkundige die stervende mensen begeleid. Maar Sophie heeft een geheim. Ze blijkt een tweede baan als 'dominatrix' te hebben.

image

gauke

Ik voelde me niet bepaald comfortabel bij het kijken naar dit tragische melodrama (met de sfeer van berouw en de ingrediënten van een klucht) over twee eenzame mensen, waarbij de een, een kwetsbare masochist het hof maakt aan de ander, een sadiste. De film doet denken aan een Woody Allen productie, maar haalt het gewenste niveau geen ogenblik. Het is allemaal teveel van het goede. In de kantlijn zwendelen zigeunerinnen in de straten van Parijs (kan het stigmatiserender?) en als (onbenullig) subplot heeft de hoofdpersonage een lesbisch-erotische relatie met een ongeneeslijk ziek 13 jaar oud zigeunermeisje met leukemie. Aan het eind moeten losse einden aan elkaar worden geweven (wat niet echt lukt).