ad
  • 8.077.376 stemmen

After Fall, Winter (2011)

Drama / Romantiek | 132 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Eric Schaeffer

Met onder meer: Heather Aitken, Lizzie Brocheré en Rebecca Jameson

IMDb beoordeling: 6,5 (835)

Releasedatum: 27 januari 2012

Over After Fall, Winter

Michael, een midveertiger, is dol op SM en werd suïcidaal na het verliezen van zijn schrijverscarrière. Hij verlaat zijn huis in New York en gaat naar Parijs in de hoop daar zijn werk als schrijver nieuw leven in te kunnen blazen. Kort na aankomst ontmoet hij Sophie: een sexy, slimme en oprechte, verpleegkundige die stervende mensen begeleid. Maar Sophie heeft een geheim. Ze blijkt een tweede baan als 'dominatrix' te hebben.

image

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Zeer vreemde en slecht geacteerde film. Verhaal was totaal niet boeiend.

gauke

Ik voelde me niet bepaald comfortabel bij het kijken naar dit tragische melodrama (met de sfeer van berouw en de ingrediënten van een klucht) over twee eenzame mensen, waarbij de een, een kwetsbare masochist het hof maakt aan de ander, een sadiste. De film doet denken aan een Woody Allen productie, maar haalt het gewenste niveau geen ogenblik. Het is allemaal teveel van het goede. In de kantlijn zwendelen zigeunerinnen in de straten van Parijs (kan het stigmatiserender?) en als (onbenullig) subplot heeft de hoofdpersonage een lesbisch-erotische relatie met een ongeneeslijk ziek 13 jaar oud zigeunermeisje met leukemie. Aan het eind moeten losse einden aan elkaar worden geweven (wat niet echt lukt).

avatar van Fransman

Fransman

Inderdaad, een melodrama met een bijna grotesk slot. Over een liefdesrelatie tussen twee gemankeerde zielen; hij een aan lager wal geraakte Amerikaanse schrijver die naar Parijs is gevlucht, zij wisselt stervensbegeleiding af met SM-praktijken. De moeizame ontwikkeling van die relatie hield me toch wel bezig. In ieder opzicht een Eric Schaeffer-productie. Hij schreef het verhaal, regisseerde de film, deed de productie en speelde ook nog eens de rol van Michael, de schrijver. Een filmer met een boodschap, en die zijn er niet veel meer. De film schijnt min of meer een vervolg te zijn op de film Fall (1997). Zou die eigenlijk wel willen zien. Dit is geen gemakkelijke film. Duurt ook een dikke twee uur. Op het verhaal is zeker het nodige af te dingen. Misschien wel veel. Maar in ieder geval geen dertien-in-een-dozijn-film en een die nog wel een tijdje in m'n hoofd zal blijven spoken. Die Lizzie Brocheré is overigens wel een stuk hoor.

avatar van SPT

SPT

Een hele bijzondere film. Hier w.m.b. toch echt wel ondergewaardeerd. Hij is inderdaad anders dan anders, en het is niet bepaald een opbeurend verhaal, maar het is ook wel leuk om weer eens iets nieuws te zien.