Fame Chimica (2003)

Alternatieve titel: Chemical Hunger

Italië / Zwitserland

geregisseerd door Antonio Bocola en Paolo Vari
met Marco Foschi, Matteo Gianoli en Valeria Solarino

In een grauwe voorstad van Milaan werkt de jonge man Claudio (Marco Forschi) bij een bedrijf dat handelt in bevroren voedsel, waar zijn oom een leidinggevende is. In zijn vrije tijd hangt hij wat rond met zijn oude vriend en drugsdealer Manuel (Matteo Gianoli), die onder de werkloze jeugd flink aanzien geniet. Op de pleintjes in de buurt hangen veel jongeren rond en ze klagen vooral over de buitenlanders die het werk zouden inpikken. Claudio en Manuel ontmoeten Maja (Valeria Solarino) en beide vallen voor haar. Zij is zojuist teruggekeerd uit Londen, haat de voorstad en wil zo snel mogelijk geld bijeen krijgen om terug te kunnen gaan.