O-ssak-han Yeon-ae (2011)

Zuid-Korea
Romantiek / Drama

geregisseerd door In-ho Hwang
met Ye-Jin Son, Min-Ki Lee en Cheol-Min Park

Yeo-Ri is een meisje dat een duister geheim met zich meedraagt: ze ziet geesten! Goochelaar Jo-Goo ziet haar tijdens een van zijn straatoptredens en vraagt haar mee te doen in zijn show, haar geheim niet wetende. Het koppel wordt een groot succes, maar Yeo-Ri's geheim blijft voor problemen zorgen.

Ik heb helemaal niets met films over geesten en spoken. De enige aanleiding om deze film te zien was Ye-jin Son, naar mijn mening een van de beste actrices van het huidige tijdsgewricht. Leuk om haar opnieuw te zien, maar het verhaal deed mij helemaal niets. Eigenlijk een beetje zonde van de moeite.
Het is overigens eerder een romantische komedie dan een romantisch drama, zoals onder genre staat aangegeven.