Maisie Goes to Reno (1944)

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Harry Beaumont
met Ann Sothern, John Hodiak en Tom Drake

Maisie is overwerkt en moet twee weken met vakantie. Ze ontmoet Tommie en hij vraagt haar om samen met zijn band te zingen in Reno. Ze moet daar echter wel in haar eentje zien te komen. Bij het busstation ontmoet ze een soldaat die haar een brief geeft voor zijn vrouw Gloria, die zich in Reno bevindt en wacht op een scheiding. Maisie geeft de brief af aan een vrouw die zegt Gloria te zijn, maar het eigenlijk niet is. Wanneer Maisie er achter komt dat het een list was, heeft ze door dat er iets vreemds aan de hand is. Ze kan de verleiding niet weerstaan en gaat op onderzoek uit.

avatar van Dutchfan
De "Maisie"-reeks werd door MGM aangekocht voor de actrice Jean Harlow, echter Harlow overleed plotseling in 1937 en de serie kwam op de plank te liggen.

Eind jaren 30 zag men actrice Ann Sothern in de film "Trade Winds" en de nieuwe "Maisie " was gevonden!

In deze aflevering gaat een overspannen Maisie op doktersadvies op vakantie naar Reno, waar ze tijdens de reis naar haar bestemming al avonturen beleeft.
Zo ontmoet ze een soldaat Tommie (Tom Drake) die naar Reno reist om zijn rijke echtgenote Gloria (een jonge Ava Gardner) terug te halen, die wil scheiden.

Als Tommie tijdens de reis wordt opgeroepen en niet verder kan reizen,gaat Maisie op zoek naar Gloria en ontdekt al gauw dat het geen zuivere koffie is en dat er een bende om Gloria actief is , die haar haar geld willen aftroggelen..Maisie komt in actie om de vrouw te redden en wordt onderweg ook nog eens verliefd op Flip (John Hodiak).

Leuke film met een geweldige Ann Sothern in de hoofdrol.
Paul Cavanagh,Bernard Nedell en Marta Linden zijn goed als de valse bendeleden.