Nazis at the Center of the Earth (2012)

Alternatieve titel: Bloodstorm

Horror / Thriller

geregisseerd door Joseph J. Lawson
met Josh Allen, Christopher Karl Johnson en Dominique Swain

Een groepje onderzoekers wordt op Antarctica ontvoerd door een groep gemaskerde soldaten. Ze worden meegenomen naar een geheim ondergronds continent in het midden van de aarde. Hier zijn verschillende opgelapte nazi's die nog in leven zijn, de wederopstanding van het Derde Rijk aan het voorbereiden.

avatar van John Milton
Mega-Video schreef:
Dit soort troep mag toch niet gemaakt worden. Die robot Hitler?????? Wat een verschrikking deze film. Ga arme mensen voeden als je niet weet wat je met je geld moet doen. Wederom driewerf....SCHANDE....SCHANDE.....SCHANDE.....!!!!!!!

Wat ik nu onzichtbaar heb gemaakt in de quote had je wel even onder een spoiler mogen zetten lijkt me, geen ramp, maar toch zonde

avatar van Norman Mailer
Een RobotHitler?!
Ik ben om, ga 'm onmiddelijk koekeloeren. Nu maar hopen dat die Nazi's dan wel gewoon Engels met een Duits accent spreken.

avatar van John Milton
Norman Mailer schreef:
Een RobotHitler?!

welja knal jij hem er ook nog even in

avatar van blurp194
Heerlijke onzinfilm. Vreselijk slecht geacteerd, beroerd camerawerk, absurd script, effects om te huilen. Maar wel ongegeneerd evil. Het klopt bijna. Jammer dat de moffen zulk slecht duits spreken - de enige die een klein beetje in de buurt komt is Mengele. Als de rest op dat niveau gezeten had was de film compleet geweest.

Sowieso een angstaanjagende gedachte wat deze filmmakers met een echt budget hadden kunnen doen - als ze daar uberhaupt raad mee zouden weten.

dat ze hier nog geld aan durven uit te geven..gaat nergens over..pfff

Dit is zogenaamd het antwoord van The Asylum filmstudio op de min of meer B-film "Iron-Sky". Dus in feite hebben we hier te maken met een C-film. Iron-Sky vond ik best leuk maar deze film is te belachelijk voor woorden. Dan heb ik het niet over het verhaal maar over de zeer beroerde uitvoering waar werkelijk alles waardeloos uitzag (en dat al vanaf de eerste seconde). De computer-animaties, veelvuldig toegepaste blauwe schermen en special effecten waren van zo'n laag niveau wat ik zelden heb gezien en hopelijk ook nooit meer zal zien. Het hele Antarctica gebeuren was een compleet lachertje. Net zo slecht als de hele productie eruit zag zo slecht was ook de cast. De meest bekende acteur in dit trieste gebeuren was Jake Busey, maar goed dan hebben we het gelijk ook al over een B-acteur die nog nooit een hele film heeft gedragen. Het uitkijken van deze film is ook niet mogelijk tenzij je van zooi houdt. Na een klein uurtje heb ik maar de spreekwoordelijke pijp aan Maarten gegeven. Over een paar maanden zal deze zooi wel te zien zijn ergens op SciFi Channel en/of RTL7.

P.S. de scene waarbij de dames naar de douches worden begeleidt en ze gedwongen worden om uit te kleden was erg emotioneel, daar heb ik het niet droog bij kunnen houden (daar kan een film als Schindler's List niet eens aan tippen)

De Hitler met kogelgat door zijn hoofd was overigens wel geinig

avatar van Noodless
Gewoonweg absurd !

En op dat vlak weet deze film me wel te vermaken. Een totaal geschift plot met een strak tempo die een aantal komische scènes voor de kijker in petto heeft. Bv. die ufo, de robot-Hitler Gezien zijn genre weet de film me evenwel niet te overtuigen. De horror-scènes vielen me toch wat tegen. Ook de special effects zijn zeer matig. Het acteerwerk Dat weet je al bij zo'n film. 5/10

avatar van HALVE TAMME.
YouTube - Nazis At The Center of the Earth Official Trailer (2012) Jake Busey Asylum Movie HD

Ik ben van mening dat je elke film een kans moet geven,behalve als het genre je echt niet aanstaat.

Bij de film Nazis at the Center of the Earth (2012) heb ik zo mijn twijfels,voorlopig gaat hij de kast in voor als ik echt niks te doen heb.

avatar van jipt
Neejoh deze is leuk! Veel beter dan die andere Nazi-troep.

avatar van Phantasm
Heb me wel vermaakt met deze film, al het er wel wat meer horror in gekund.

avatar van lars-pixar
‘wij brengen de kijker met Bloodstorm een nieuwe moderne actie die we nog nooit gezien hebben’ zij regisseur Joseph J. Lawson (bekend van de low-budget film Age Of The Hobbits) tijdens een vergadering over zijn nieuwe film.
Uit eindelijk valt die moderne actie erg tegen maar dat was wel te verwachten bij het zien van de special effect’s en het acteer werk van de cast.
Om positief te blijven kan er nog wel een plus punt gegeven worden voor de soldaten uitfits en het verhaal van de film voor de rest zal niet iedereen dit bevallen!

avatar van Boeikens
Wie hier een toppertje had verwacht zit bij The Asylum natuurlijk verkeerd. Toch kan ik het, tegen beter weten in, niet laten om er hier en daar eentje mee te pikken en deze vond ik onder deze omstandigheden nog lang niet zó slecht.

De gebruikelijke opmerkingen CGI, cast, camerawerk etc blijven natuurlijk terugkomen maar ik heb me hier toch best vermaakt en met dierobot Hitler lag ik zelfs in een deuk

Voor een The Asylum een toppertje

avatar van Metalfist
Eerste kennismaking met the Asylum

Ik was de productiemaatschappij al vaker tegen gekomen hier op MovieMeter maar de films kregen nooit echt een hoge waardering waardoor ik nooit de gok waagde om er eens een mee te pakken. Gelukkig bestaat er nog altijd zoiets als een broer die het nooit kan laten om dit soort films mee te pakken waardoor ik gisteravond mijn Asylumdoop kreeg. Niet echt een idee wat ik moest verwachten maar ach, hoe slecht kan een film met Nazi zombies zijn?

Je zou denken dat hier nu een zin komt dat het waaruit blijkt dat dit ontiegelijk slecht is maar Nazis at the Center of the Earth heeft zijn charmes. Ik had het vermoeden dat dit de mockbuster van Iron Sky ging zijn (al dacht ik dat Asylum voor de meer dure producties ging à la The Hobbit, Oblivion, ...) maar ik had totaal geen idee waar de film eigenlijk juist over ging, al krijg je wel een vermoeden wanneer je de titel hoort. Ik had echter zelfs in mijn wildste dromen de incarnatie van Hitler als robot niet kunnen bedenken. En daar zit dan ook de kracht van deze film want het is zo vreselijk over the top dat het gewoon leuk wordt. Nazi's die onsterfelijk blijken te zijn omdat ze gebruik maken van huidtransplantaties, het terugbrengen van Hitler aan de hand van stamcellen en daar dan meteen maar een robot van te maken met wapens waar menig Transformer jaloers op zou zijn, ... Dit valt dan ook langs geen kanten serieus te nemen (die openingsscène alleen al waar Mengele zonder zelfs te kijken menig soldaat neerknalt!) en het is het beste om dit gewoon over je heen te laten komen. Heerlijk fout maar wel vermakelijk over de gehele lijn.

Nu mag je dit soort films niet afrekenen op de cast maar ik hoop dat de andere films van de productiemaatschappij toch wel iet of wat betere acteurs bevatten. Even kreeg ik de indruk dat de film ging uitdraaien op een goedkope porno wanneer Paige aan Mark vertelt dat ze het koud heeft in het begin van de film maar tot mijn spijt/vreugde gebeurt dat niet. Tijdens het kijken wel een wel een flashback gekregen naar de serie Shasta McNasty waar Jake Busey, zoon van Gary Busey, een hoofdrol in had. Qua acteren is hij er overduidelijk niet op vooruit gegaan in die dikke 10 jaar en die lelijke mesches in zijn haar heeft hij ook nog altijd. Qua CGI overduidelijk niet geslaagd en bij vlagen zelfs erg lelijk maar bon, dat was wel ergens te verwachten maar toch is het zonde. Pluspuntje trouwens dat iedereen zijn originele taal spreekt. Als zelfs een productie als deze het aankan om de Duitsers effectief Duits te laten spreken, dan vraag ik me af waarom dat niet het geval was bij onder andere Valkyrie met Tom Cruise.

Als doop kan dit in ieder geval wel tellen. Nazis at the Center of the Earth maakt zijn titel ruimschoots waard en het uitgangspunt blijft erg leuk. De uitwerking met Hitler is de kers op de taart maar toch zijn er hier een aantal scherpe kantjes die er af hadden gemogen zoals de lelijke CGI. Ik heb me in ieder geval wel geamuseerd.

Tot hitler in beeld kwam was het nog aan te zien, de rest werd me te nep

avatar van DjFrankie
chrischras20 schreef:
Tot hitler in beeld kwam was het nog aan te zien, de rest werd me te nep

Dat is nou precies de bedoeling van deze film. Zie verslag metalfist.

DjFrankie schreef:

Dat is nou precies de bedoeling van deze film. Zie verslag metalfist.

Toch zal ik deze film niet vergeten juist door hoe het is gedaan.. , maar vond frankensteins army wel beter vergeleken met dit bijvoorbeeld. iig bedankt voor de verwijzing

avatar van Mug
Mug
De beste Asylum-productie (tot nu toe). Raar eigenlijk dat de film w.b. de gore-effecten juist wel weet te overtuigen, maar alles daaromheen niet, m.u.v. robot-Hitler dan. Low-low-low budget sfx (as usual), c-acteurs, slaapverwekkend tempo en een opmerkelijke douche-scene die flirt met extreem foute wansmaak. Vertier voor tussendoor, mag wel eens, The Asylum heeft de juiste marketing-strategie.

avatar van Bertje106
Ik ben sprakeloos, wat een bagger! Halverwege afgezet, met zulke slechte vormgeving kun je dit niet serieus nemen

Terwijl ik wat informatie zocht over het kolderieke onderwerp nazi-ufo's , liep ik tegen deze film aan. Een groep wetenschappers stuit op de zuidpool op een oude nazi-basis. Dokter Mengele is er nog steeds bezig met zijn gruwelijke experimenten en wordt omringd door nazi-zombies. We hoeven niet verrast te zijn dat Hitler in deze absurde horrorkomedie nog niet helemaal dood is. Volslagen flauwekulfilm, maar ik heb me er uitstekend mee vermaakt.