El Último Elvis (2012)

Alternatieve titel: The Last Elvis

Argentinië

geregisseerd door Armando Bo
met John McInerny, Griselda Siciliani en Margarita Lopez

In de unieke wereld van imitators in Buenos Aires is Carlos "Elvis" Gutierrez een gescheiden zanger met een jonge dochter genaamd Lisa Marie, die hij maar zelden ziet. Carlos heeft zijn leven altijd geleefd als de reïncarnatie van Elvis Presley. Als hij de 42-jarige leeftijd bereikt, de leeftijd waarop Elvis stierf, lijkt de toekomst voor Carlos leeg. Een onverwachte gebeurtenis zorgt er voor dat hij een moeilijke beslissing moet gaan nemen in zijn 'echte wereld', een wereld die hij nog maar amper lijkt te kennen.

avatar van ble582
Prachtig ingetogen drama over de zwanenzang van een Argentijnse imitator van The King. Geen melodramatische taferelen, geen flauwe Elvis-grappen of grollen. De film steekt niet de draak met de hoofdpersoon, hij wordt niet gedegradeerd tot een lachwekkende of stumperige karikatuur. Hoe zonderling Carlos "Elvis" Gutierrez (sterk gespeeld door John McInemy) ook mag zijn, zijn waardigheid blijft intact.
Doet in de verte denken aan een andere Zuidamerikaanse film over een "ontspoorde" imitator, Tony Manero, maar El Ultimo Elvis is aanzienlijk minder grimmig en zal daarom - hoop ik - door een groter publiek gewaardeerd worden.

Vanaf 16 mei in de bioscoop (Amstelfilm)

avatar van the new guy
Prachtige stem heeft 'ie. Het had wat vlotter verteld mogen worden, hoewel het einde natuurlijk vraagt om suspense. Hij was mooi, maar miste wat voor echte hoge cijfers.

Alsof Bo een arthouse regelboekje uit zijn hoofd geleerd heeft. Saai en voorspelbaar.

avatar van ralfsjam
Lekker klein filmpje over een man die zijn Elvis bestaan boven alles zet. Niet voor het grote publiek. Die zullen deze film saai vinden e.d. Maar dat was hij in mijn ogen ook niet! goed acteer werk, hier en daar een lach, mooi klein en origineel verhaaltje en een prima eind!
Aanrader voor de fans van arthouse, en Elvis natuurlijk. Veel Elvis!
4**

Goeie film waarin een Elvis-imitator opeens voor zijn dochtertje moet zorgen als haar moeder een ongeluk krijgt. Een ingetogen portret van een man die zichzelf verliest in zijn alter-ego. Wel wat aan de trage kant. Het einde komt wat onverwacht, maar is wel passend en goed.

avatar van Decec
Een redelijk dramafilm...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Aapje81
Erg mooi en sterk geacteerd drama over een man die in zijn eigen realiteit leeft en nauwelijks in staat is om een band op te bouwen met zijn omgeving. Vanaf minuut 1 werd ik gegrepen door deze film en tot het einde blijft het allemaal ijzersterk. Zelfs de momenten van subtiele humor werken uitstekend.

Prima film.

Mooi ingetogen drama, zonder enige poespas. Het verhaal zit mooi in elkaar en bevat veel muzikaal entertainment door de vele Elvis performances van Elvis imitator Carlos Gutiérrez die perfect werd gespeeld door Griselda Siciliani en qua stem veel gelijkenis had met de echte Elvis. Hij zong wel meestal de droevige liedjes van Elvis. De bijrollen van Griselda Siciliani en de jonge Margarita Lopez waren verdienstelijk.

Het verhaal is behoorlijk sober verfilmd (wel fraai) en er gebeurt eerlijk gezegd niet veel. Het verhaal kabbelt op een vrij rustige manier naar het einde toe. Ook is de film regelmatig wat langdradig en saai, maar in het algemeen past dit wel goed bij het verhaal. Het einde in het echte huis van Elvis was fraai gedaan, maar wel heftig en ook onverwacht (wel begeleidt met passende Elvis muziek). We zullen maar zeggen Margarita Lopez leefde Elvis precies na tot en met het zijn trieste einde

Gewoon een aardig muzikaal drama, welke zich lekker wegkijkt en vooral lekker wegluistert.

avatar van wendyvortex
En op de aftiteling valt het natuurlijk te lezen: zonder medewerking van Elvis Presley Enterprises, tsja de nazaten zien nou éénmaal liever een perfect sprookje.
Hier zien we het leven van een 41-jarige Argentijnse, kalende en grijze Elvis-imitator met overdag een baantje in een oven-fabriek, maar hij leeft helemaal voor Elvis en we zien ook de nodige raakvlakken met het leven van de eerste Elvis.
Rustig, voortkabbelende, maar zeer genietbare film.
Wat zag die Iggy Pop-look-a-like er trouwens eng overtuigend uit!

avatar van Darbie
Verdomd.... ik dacht dat het Iggy Pop echt was !

Bijzondere verrassende dramatische verfilming van Elvis imitator. Film zit vol met verwijzingen naar andere artiesten en naar het leven van Elvis zelf. Indrukwekkend einde.....

avatar van Onceuponanytime
Mooi om zien hoe een ingetogen karakter bij het imiteren van zijn idool zo ontplooit. Het eindplot en de muziek zorgen voor het pluspunt, het traag verloop van de film en de strakke conversaties echter niet.

De devotie van Carlos voor zijn idool gaat veel, veel verder dan imitaties, of zijn vrouw aanspreken met Priscilla...
Rustige karaktertekening van deze, in de grond bescheiden man, zonder veel ophef en sensatievolle scènes.
Zeker niet slecht maar mogelijks valt voor Presley-insiders, omwille van de muziek en herkenbare details rond de zanger, nog wat meer te genieten.
in ieder geval, knappe act van John McInerny, wellicht op zichzelf imitator van "The King".
Een beetje verrast dat dergelijke film uit Argentinië komt.