Robo Jî (2012)

Japan
Komedie / Drama

geregisseerd door Shinobu Yaguchi
met Naoto Takenaka, Mickey Curtis en Yuriko Yoshitaka

Een drietal cybernetici van een klein bedrijfje hebben een prachtige nieuwe robot ontworpen en gemaakt. Vlak voor een belangrijke tentoonstelling wordt deze echter door een ongeluk verwoest. Ze besluiten een oude man in een robotpak te hijsen en zich als hun robot te laten voordoen.

avatar van gondwana
Slecht geacteerd (behalve de oude vent) maar redelijk goeie humoristische timing. Tweede deel met Robotica-studenten was zwakker, maar al bij al heel goed gelachen.

avatar van The One Ring
Geinig, maar meer ook niet. Dit is echt zo'n film waarover weinig te vertellen valt, omdat het verhaal zo voorspelbaar is, de film geen noemenswaardige stijl heeft, maar tegelijkertijd het ook weer niet zo slecht wordt dat daar iets bijzonders op aan te merken valt. Als je echt, echt, echt, echt niets anders te kijken hebt kun je Robo-G wel even een kijkbeurt geven, maar verwacht niet meer dan een standaard komedie. Misschien dat liefhebbers van Japanse humor dit net iets leuker vinden dan ik, maar ik betwijfel of iemand er ook maar echt iets speciaals in ziet.