Ici-Bas (2012)

Alternatieve titel: Here Below

Frankrijk

geregisseerd door Jean-Pierre Denis
met Céline Sallette, Eric Caravaca en François Loriquet

Op het einde van de bezetting in 1943 is zuster Luce, een toegewijde non, verpleegkundige in het ziekenhuis in Perigueux. Ze ontmoet de kapelaan Martial. Hij is in zijn geloof diep geschokt en ligt met zijn leven overhoop. Zuster Luce die haar liefde voor Christus als haar ideaal ziet, begint echter steeds meer passionele gevoelens voor hem te koesteren. Uiteindelijk verlaat ze het klooster. Maar ze loopt al snel tegen de muren van de realiteit en passie. Zuster Luce voelt zich verraden en verlaten door de mensheid en God.

Zuster Luce laat verrassend gedrag zien. Onverwachtse wending. Strijd met geloof en een onbereikbare liefde..... mooie film.

avatar van adso
Volstrekt ongeloofwaardig(e fictie)