Z Daleka Widok Jest Piekny (2011)

Alternatieve titel: It Looks Pretty From a Distance

Polen

geregisseerd door Anka Sasnal en Wilhelm Sasnal
met Hanka Chojnacka, Marcin Czarnik en Waldemar Czyszak

De donkere en asociale kant van het leven op het Poolse platteland, waar een hete zomer de verhoudingen onder druk zet. In een klein stadje ontvouwt zich een liefdesverhaal tussen twee jonge mensen. Een plotselinge verdwijning zet de eens zo rustige gemeenschap echter op zijn kop.

avatar van voskat78
Een visueel uit de hand gelopen kunstzinnig project met een min. aan dialoog werd het het genoemd, daar kan ik me wel bij aansluiten. Op de prachtige plaatjes na wist het me nergens echt mee te nemen.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Een soort van poging om een groep mensen in een heel afgelegen dorpje te bekijken als je in een natuurfilm met dieren zou doen. Dat klinkt denigrerend, maar dat is niet zo bedoeld en zo is de film ook niet. Het gaat veelal om negatieve emoties. De mensen in het dorp zijn bang, vestoten anderen, zijn wreed. Het intrigerende idee komt echter niet helemaal uit de verf. Iets teveel grote gebeurtenissen zoals de naar de tweede wereldoorlog verwijzende plundering van een net verlaten huis en iets te weinig consequent qua vorm. Bij vlagen best fraai, maar uiteindelijk nogal onbevredigend.