• 8.344.402 stemmen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Sheldon Wilson

Met onder meer: Magda Apanowicz, Jeffrey Ballard en Leanne Lapp

Plot Snowmageddon

Kerstavond. De familie Miller ontdekt buiten hun huis een mysterieuze sneeuwbol. In de sneeuwbol zien ze het stadje waarin ze wonen. Wanneer ze de sneeuwbol schudden, valt er echte sneeuw. Het lijkt erop dat de dingen die er in de sneeuwbol gebeuren, ook in het echt plaatsvinden. Wanneer ze de knoppen bovenop de sneeuwbol aanraken, vinden er een aantal rampen plaats in het stadje. De familie zal nu alles op alles moeten zetten om de sneeuwbol succesvol te vernietigen, voordat het te laat is.

imageimageimage

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardig bedacht verhaal met de nodige specials effecten, al is het soms wel wat ongeloofwaardig.

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Heb de film gezien, maar ik zag ze niet die bol schudden en sneeuwen. Verder viel me de rampen erg tegen, maar drie rampen. Had van mij meer gemogen. Beetje afgekeken van Jumanji.

avatar van Drekskiebel

Drekskiebel

uhm, film gezien, special effects sloegen natuurlijk nergens op. Mijn 486DX maakt betere special effects.
Vervang de bol door een ring, dan zie je waarvan afgekeken is...De echte lawines zijn uit een documentaire geplukt

slechte film, een 1 voor de nog redelijk presterende actors en cameramensen.

avatar van Petina

Petina

Wat een ongelofelijke zeikfilm. En maar vragen aan elkaar hoe het gaat. Are you allright, are you allright, are you allright.

avatar van skipy05

skipy05

Nog niet zo slecht dan ik had verwacht voor een B-film.

Sommige grafische stukken zijn wel erg slecht.

Verhaal is goed maar wel voorspelbaar.

Acteurs heb ik niets op aan te merken.

stinissen (crew films & series)

Leuk gegeven maar de film gaat toch ten onder aan de special effects , jammer had veel meer ingezeten.

avatar van Reinbo

Reinbo

Vermakelijke onzin die niet eens veel onderdoet voor de troep van Emmerich. Cheesy sfx en een storm die ijspegels schiet. Goed is het nergens, maar in 88 minuten kijkt het prima weg no-brainer.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Aardige film die ik beter vond dan veel genregenoten. Het verhaal is regelrecht absurd, maar aan de andere kant is het fantasy-element wel een fijne afwisseling van het bloedserieuze gedoe altijd rond echt bestaande maar overdreven natuurrampen. Personages zijn iets interessanter dan normaal en ik vond het gebruik van archiefmateriaal helemaal niet storend, in tegendeel.

avatar van pandit

pandit

Goede B film, Sinds wanneer zijn goede special effects nodig voor een goede film, De wat oudere films hebben per definitie slechtere special effects, maar zijn zeker niet minder slecht dan de nieuwste exemplaren

avatar van Groothb

Groothb

Idee leuk, special effects uit jaren '80 soms zo slecht acteerwerk dat het een klucht lijkt, zonde van de tijd.