Machine Head (2011)

Thriller

geregisseerd door Jim Valdez
met Sharon Hinnendael, Nicole Zeoli en Christina Corigliano

De woestijn van Los Ranchos in California is niet bepaald een leuke plaats om de voorjaarsvakantie door te brengen. Maar als Rachel van haar vader de sleutels krijgt van een prachtig huis, besluiten de vrienden er het beste van te maken. Eenmaal op weg worden ze gevolgd door een gemaskerde stalker. Hij jaagt hen op tot diep in de woestijn, maar ze weten hem van zich af te schudden. Althans, zo lijkt het.

avatar van blurp194
Een B-film, een no-budget gevalletje dat zich zonder enige uitzondering houdt aan elk denkbaar cliche in het genre. Met ongeveer niks toe te voegen, geen stapje buiten het gebaande pad. Goed voor de vullling van een niet al te populaire tv-zender, en dan nog in de tijd dat iedereen slaapt.

Maar er zijn toch een paar dingen die het dan net wel de moeite waard maken om de film te kijken. Er is een goeie cameraman aan het werk, er staat een mooi licht, en de omgeving waarin het verhaal speelt is mooi. Het groepje dames is enthousiast aan het acteren - en, zoveel mankeert daar eigenlijk niet aan, ik zou ze wel eens in een wat ambitieuzere film willen zien. Denk niet dat ze het daar slecht zullen doen. En het einde is dan toch nog weer ietsje verrassend - alsof iemand zich halverwege gerealiseerd heeft dat er toch iets extra moest zijn.

Tel ik het bij elkaar dan komt het uit als een soort vingeroefening, een voorbereiding op iets moeilijkers. Qua techniek, beheersing van het vak, lijkt er niets te zijn dat dat tegenhoudt.

avatar van Noodless
Hier en daar wat positieve elementen die mijn voorganger prima heeft belicht, maar voor mij qua verhaal, spanning en vooral de kills ver beneden het gemiddelde niveau. Nicole Zeoli springt eruit met haar sexy body Conclusie : zelfs voor een 13 dozijn thrillertje redelijk ondermaats. 3/10