The Singing Nun (1966)

Muziek

geregisseerd door Henry Koster
met Debbie Reynolds, Ricardo Montalban en Greer Garson

Het waargebeurde verhaal van zuster Ann, een Belgische non die graag gitaar speelt en vrolijke liederen zingt om mensen op te beuren. Vader Clementi, het hoofd van haar orde, is erg onder de indruk van haar zangtalent en probeer haar muziek te promoten, waardoor het door haar geschreven Dominique een internationale hit wordt. Zij kan echter maar moeilijk omgaan met alle beroemdheid die ze plotseling verworven heeft.

Mierzoet.

Vrij weinig van deze film is waargebeurd! Het verhaal gaat heel anders en is meer tragisch dan deze Amerikaanse kolder.
Toch genoten van de Gentbeelden en de Engelstalige liederen van Soeur Sourire.

Ik denk dat Jeannine Deckers hiervan met kromme tenen kennis heeft genomen, áls ze de film überhaupt heeft gezien. De liedjes zijn authentiek en de teksten knap vertaald, maar het verhaal is totaal versuikerd op Amerikaanse wijze. Wie wat meer authenticiteit zoekt kan beter zijn heil zoeken bij de film 'Soeur Sourire' van Stijn Coninckx. Maar deze krijgt van mij tot 3 sterren voor de goede kwaliteit van de liedjes.

Dick2008
Leek me al niks deze film. Zoetsappige troep en dan met die nonnen. Alleen gekeken vanwege Debbie Reynolds. Die trouwens ook een mierzoete actrice is maar ook beste leuke actrice (dit is al de 19 de film die ik zie). En ook hier doet ze het best aardig. De leuke liedjes tussendoor, met natuurlijk Dominique, maken het nog redelijk kijkbaar. Later ook nog Ed Sullivan te zien, (stijve hark), maar die shows met allerlei popsterren toen ze in herhaling op tv kwamen waren destijds ook leuk om te zien hoor. En kan de film als een terugblik naar de sixties worden gezien.
Losjes gebaseerd op een echt verhaal. 2.0