Puffball (2007)

Verenigd Koninkrijk / Ierland / Canada
Thriller

geregisseerd door Nicolas Roeg
met Kelly Reilly, Miranda Richardson en Donald Sutherland

Een ambitieuze jonge architecte koopt een ruïne in een vallei, die vrijwel van de buitenwereld is afgesloten. De ruïne draagt een onprettige geschiedenis met zich mee, wat haar de nodige overlast bezorgt. Maar dan raakt zij onverwacht zwanger en beginnen de problemen pas echt.

avatar van Querelle
is deze al ergens te zien of op DVD verschenen?

avatar van catweasel
Querelle schreef:
is deze al ergens te zien of op DVD verschenen?

Ik denk het niet, op veel sites is de release zelfs al een jaar opgeschoven.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
De eerste recensies zijn vernietigend.

avatar van dutchtuga
De nieuwe Roeg. Ben benieuwd. De beste man heeft volgens mij niks goeds meer gemaakt na Eureka. En dan een meesterwerk als Don't Look Now op je naam hebben staan. Vreemd.

Max en Joep
de regisseur heeft idd een zeer opmerkelijk ouvre wat dat aangaat.
een film als Don't Look Now tussen verschrikkelijke missers.

dit is ook zijn eerste film sinds 1996!

avatar van Erwinner
28 April te huur bij TDM.

avatar van Querelle
Dit is een film met stevige Roeg ingrediënten. Occult drama met Bad Timing achtige toestanden. Het verhaal en de editing zijn prima. Het camerawerk is typisch Roeg, alleen zijn de interessante shots spaarzaam en is de beeldkwaliteit belabberd. Lelijk videowerk, met fletse kleuren en armoedige special effects.
Geen idee waarom dit mis is gegaan. De ideeën zijn er, en deels slaagt het ook wel, het mist alleen wat kleur en intensiteit.
Toch heeft het me wel gemotiveerd om weer een aantal titels van hem uit de jaren 80 en 90 te gaan zien. Zijn ideeën blijven origineel, maar of hij ooit nog een geslaagde film zal maken heb ik mijn twijfels over.

erik1677
kutfilm, halve ster is nog te veel

avatar van Noodless
man, man.....wat een dikke tegenvaller zeg ! Denk je hé een thriller met Kelly Reilly ( Eden Lake ) met een interessant verhaal.....
Zwak verhaal dat tergend traag verloopt en totaal geen spanning biedt.
3/10

avatar van Zeriel
Beetje rommelige film. Het begint allemaal wel aardig, maar vanaf het moment dat duidelijk wordt waar de film heen gaat, blijft de film hangen in de modder, en wordt het een zware bevalling voor de kijker.

De film voelt onaf, er had zo een half uur uitgesneden kunnen worden, al zou dat de film niet gered hebben, want de ontknoping deugt gewoon niet.

Donald Sutherland speelt bv geen rol van betekenis en had er geheel uitgekund., hij zit er alleen maar in zodat zijn kop op het affiche kan.

De film trilt voor geen meter. De "special" effecten zijn van B-film nivo, je krijgt de indruk dat we te maken hebben met een onervaren regiseur uit de vorige eeuw, maar niks is minder waar. Als je naar zijn bedroevende lijst lijst van mislukte films kijkt denk je; hou er maar mee op man!.

Toch heb ik de film helemaal uitgekeken, omdat ik toch benieuwd was naar de afloop.

avatar van Basto
dutchtuga schreef:

Ik vond Track 29 ook nog zeer de moeite waard, maar het is wel bijzonder hoe matig zijn latere werk verder was.

avatar van Donkerwoud
En toch...allemaal grote namen die voor een prent kozen met als titel Puffball.