Dead before Dawn 3D (2012)

Canada
Komedie / Horror

geregisseerd door April Mullen
met Devon Bostick, Christopher Lloyd en Martha MacIsaac

Casper Galloway's toekomst is één groot vraagteken. Met slechts twee weken voor zijn afstuderen woont hij nog steeds bij zijn moeder, is hij besluiteloos en staat hij op het punt om te zakken. Maar net als hij denkt dat de zaken niet slechter kunnen gaan, veroorzaken hij en zijn vrienden per ongeluk een vloek die er voor zorgt dat mensen zichzelf doden en veranderen in zombie demonen, oftewel zemonen.

avatar van hendriks
flauwtjes

avatar van Franza
hendriks schreef:
flauwtjes

das de beste humor
ik ga em kijken

erik1677
hahaha lijkt me echt super!

avatar van mario_arnhem
kijken in 3d lijkt me wel leuk zit nu op 20%

avatar van Shinobi
Half Zombie. Half Demon. All Zemon!

Best wel een geinig filmpje eigenlijk met een zeer bizar gegeven, namelijk: Zemons. De makers dachten vast dat het hele zombie genre al uitgekauwd was en zijn zelf met een origineel concept op de proppen gekomen in de vorm van half half zombies, half demonen.

Van het verhaaltje moet je sowieso niks verwachten en dit is dan eigenlijk ook alleen maar als kapstok bedoelt voor de vele grappige situaties die volgen en dat zijn er best veel.
Ik vraag me alleen wel af wat de doelgroep van deze film is, want het wordt nergens echt eng en de Zemons zien er eerder lachwekkend dan angstaanjagend uit.
Qua bloed en gore moet je er niet teveel van verwachten, al gaan er wel wat mensen dood en zitten er toch best wat bloederige stukjes tussen. Lachen trouwens ook om Christopher Lloyd als een Zemon te zien.

Al met al best wel een vermakelijke film om eens gezien te hebben, mits je het niet te serieus neemt, want het is duidelijk te merken dat de film dat ook niet. doet. Overigens had ik hier en daar wel het gevoel dat het iets te uitgerekt werd, ondanks de al korte speelduur van 88 minuten.

2,5 Sterren.

avatar van Shadowed
Plank misgeslagen

Begint erg leuk met een paar basic knotsgekke karakters (Virgin, Nerd, hoer en pestkop) en bouwt zichzelf erg geestig op. Zoals dat ze een wapen uitkiezen gevolgd door een paarshots van wat ze gekozen hebben, dit kan ik altijd wel waarderen.

Christopher Lloyd en Devon Bostick waren de acteurs waar ik de film eigenlijk voor opzette, maar ze doen het hier niet echt geweldig. Ook niet echt een film voor Bostick.

Helaas is dit een film waar je wel een grote dosis gore bij nodig hebt, en dat is hier niet. Meer een paar erg goedkope special effects. Hadden ze meer uit moeten halen. Kan door het budget zijn, maar aangezien de cast had dat mis ook niet zo'n probleem kunnen zijn.

Had veel meer kunnen zijn, maar dat is het niet geworden. Magere 4,5/10*