Brake (2012)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Gabe Torres
met Stephen Dorff, Chyler Leigh en JR Bourne

Jeremy Reins (Stephen Dorff) is een agent van de geheime dienst die gevangen wordt gehouden in de kofferbak van een auto door een terroristische organisatie. Hij ondergaat zowel mentaal als fysiek immense martelingen wanneer de terroristen informatie los proberen te krijgen voor hun sinistere plan.

avatar van marcelvkan
In het begin had ik het idee; dat wordt weer zo een film. Pfff..
Maar toch de moeite waard, werd kn het verhaal getrokken . Het slechte einde trekt het cijfer toch weer omlaag!

had al snel door dat het een oefening moest zijn, de allerlaatste twist verpeste voor mij de film. Echt, oefening en dan toch weer echt gaat mij te ver ! Erg jammer. Ook wel heel toevallig en niet kloppend dat molly er op die manier achter komt. Wat was er gebeurt als hij niks had laten merken?! Erg jammer anders had de film een 4 gekregen !

avatar van Fryce
Spannend, onderhoudend en erg vermakkelijk. Het einde koste wat mij betref echter een volle ster. Snap niet waarom ze dat gedaan hebben.

avatar van Shaky
Op het laatste kwartier na een prima film. Spannend en behoorlijk geacteerd. Het volslagen belachelijke einde zorgt er echter voor dat je met een negatief gevoel over deze film achterblijft.

3 sterren

avatar van Elkie Brooks
Vond het spannend van begin tot eind. Houd er wel van om op het verkeerde been gezet te worden. Kon me heel goed inleven.

avatar van Mai*
Hoe kun je een mens boeiend houden? Meesterlijk werk! Het enige wat we zien is een man in een kofferbak en daar mag je het mee doen. Tot op het einde dan, Het is een zeer boeiend verhaal. De acteur Stephen Dorf is in het eerste deel van de film goed tot bijna het einde echter wanneer hij uit de kofferbak wordt gehaald, vind ik zijn acteerwerk slechter worden. Maar dat mag de pret niet derven.

Zeker een aanrader!

verrassend spanende film!, ik ben de film met weinig verwachtingen gaan kijken, ik had persoonlijk verwacht em vrij snel uit te zetten..
maar alles behalfe...
Het verhaal begint vlot en rap, en ondanks dat de hele film zich in de kofferbak van een auto afspeelt is de film onzettend spannend, van het begin tot het eind en laat nergens een steekje vallen..
Ook heb acteerwerk is prima, heb me er ontzettend mee vermaakt en vind het een aanrader!
dikke 3*

Wat een superdomme ongeloofwaardige film.

avatar van nadrin
Originele setting deed me de,ken aan Phoneboot. En ook al is de film maar 90% overtuigend. Dan vindt ik dit nog steeds een geweldig point of vieuw. Vooral het feit dat het hoofdpersonage steeds weer met hoop en wanhoop geconfronteerd word raakt je als kijker. Onvermijdelijk ga je mee zoeken naar oplossingen en tel je mee de tijd af. Benevens het feit dat de film maar een acteur kent chapeau. Een beetje voor het einde voel je wel waarheen de rest van de prent zal gaan maar al bij al een super goede film

avatar van MARCUS CORVUS
sinds lange tijd dat ik een film heb gezien met echt een heel slecht einde. alleen daarom al reden om deze slome film niet te kijken.

avatar van MARCUS CORVUS
Elkie Brooks schreef:

hahahahahaaaaaaa. yeah right. ook eens meegemaakt of niet. inderdaad, zo realistisch allemaal

avatar van mayhemblik
MARCUS CORVUS schreef:

Diegene schrijft toch dat zij zich kon inleven en niet dat zij dit heeft meegemaakt?
Jij hebt óf geen fantasie óf geen inlevingsvermogen, zonde want dan zal jij je aan een hoop films storen zeg.

avatar van sinterklaas
Degelijk filmpje dat een beetje het concept gebruikt van Buried, maar dit keer in een kofferbak. Brake is ook beter dan je van een b-film kan mag verwachten. Stephen Dorff is nu een geheim agent Jeremy die wakker word in een gesloten kofferbak. De kofferbak brengt ook een hoop mogelijkheden met zich mee om Jeremy te bespelen, zoals door hem vol te laten lopen met water, of om een zwerm bijen los te laten. Jeremy ligt er wanhopig bij en is in handen van een groep terroristen die hem helemaal leegtrekken om hun plan uit te voeren. De film weet altijd wel claustrofobisch te blijven en werkt opzich nog erg goed. Vooral de happy end....of toch geen happy end is behoorlijk verrassend.

Filmpje die erg lekker loopt en zelfs beter dan verwacht is.

avatar van Multimediaknaller
Beetje het Phone Booth idee, iets minder spannend maar toch. Als je de kijker anderhalf uur weet te boeien, vanaf één locatie dan ben je voor mij een top regisseur!!

avatar van Banjo
Multimediaknaller schreef:

Ik vind het ook kunstig als je een goede film kan maken uit 1 bepaalde plek..
zonder dat het verveeld, dan ben je gewoon goed!
mag ik jouw Buried aanbevelen? ik ben benieuwd naar je mening over die film...

avatar van Banjo
Die hoer van een Molly ik had haar neergeschoten!
flikker toch op, zo behandel je niemand..
het einde is daarom niet geloofwaardig zo'n trauma gun je niemand..
jammer anders was het 4 sterren..

nu 3 sterren en alleen voor Stephen Dorff

avatar van Multimediaknaller
[quote]Banjo schreef:

Ook gezien, prachtfilm!

avatar van Diederik58
Onderhoudende film.
Einde is voorspelbaar maar blijft toch wel spannend.
Prima geacteerd doorStephen Dorff.

avatar van RaoulDuke
Kan er net mee door. Iets te veel onwaarschijnlijkheden om het geloofwaardig te doen zijn.
Het nadeel van dit soort films is ook dat je anderhalf uur naar dezelfde acteur zit te kijken, dus moet die acteur wel echt goed zijn.
Stephen Dorff doet z'n best maar is nou niet bepaald mijn favoriete acteur en dat gaat irriteren in de loop van de film want het draait immers allemaal om Stephen Dorff.
De laatste twist op het einde van de film is bovendien tamelijk vergezocht naar mijn mening.
Er zijn betere films in het genre persoon die opgesloten zit in een kleine, al dan niet claustrofobische ruimte. (Phone Boot, Buried)

avatar van IH88
“You don't turn me off, I TURN YOU OFF!”

Prima film met een ijzingwekkende en claustrofobische spanning en uitstekend acteerwerk van Stephen Dorff. Brake doet mij denken aan Buried met Ryan Reynolds, en vooral de spanning die zo'n kleinschalige setting met zich meebrengt wordt door regisseur Gabe Torres optimaal benut. Jeremy heeft wel iets meer bewegingsvrijheid en het einde kon mij niet echt bekoren, maar voor de rest is Brake een vakkundig gemaakte thriller waarvan er niet genoeg gemaakt kunnen worden.