Neverlost (2010)

Canada
Fantasy / Thriller

geregisseerd door Chad Archibald
met Emily Alatalo, Ryan Barrett en Jennifer Polansky

Josh Higgins vertelt hoe hij zijn jeugdliefde Kate verloor tijdens een vreselijke huisbrand. Sindsdien leidt hij een depressief bestaan. Als scenarioschrijver komt hij niet aan de bak, zijn huwelijk is al lang een puinhoop. Je zou voor minder aan slapeloosheid gaan lijden. Na het nemen van een slaappil vlucht hij naar een droomwereld met zijn verloren liefde Kate. Josh is er van overtuigd dat hij een deur naar een parallelle wereld heeft geopend.

avatar van joolstein
Met vlagen een boeiende Low-budget film van de Canadese filmmaker Chad Archibald met als basisverhaal; een man die de liefde van zijn leven verliest in een huisbrand, in zijn verdere leven ongelukkig is. Uiteraard de bron van zijn slapeloosheid en door slaappillen in een andere realiteit kan komen. En die pillenfles raakt bijna leeg...

Visueel best aardig, maar de verhalende structuur sprong teveel van de hak op de tak. Het concept is vrij dun, soms redelijk voorspelbaar en word uitgerekt over een iets te lange speelduur. Ook de personages zijn niet interessant genoeg om je te laten meevoelen met hun sores. Acteerwerk was daarbij ook niet heel erg goed waardoor het allemaal nog minder werd. Maar toch.. de film deed iets goed, het bezat iets frivool, een soort ongedwongen luchtigheid waardoor ik tot het einde bleef kijken. Heel goed was het misschien niet, maar op één of andere manier vond ik het wel leuk.