Émilie Jolie (2011)

Frankrijk
Animatie

geregisseerd door Philippe Chatel en Francis Nielsen
met de stemmen van François-Xavier Demaison, Elie Semoun en Camille Timmerman

Emilie is een klein meisje met blauwe ogen, blond haar en roze wangen. Morgen start ze op haar nieuwe school en Emilie is een beetje ongerust. Zal ze vrienden maken? En boven alles, zal haar vader haar de eerste dag naar school begeleiden? Recent is ze verhuisd en vond ze in één van de kartonnen dozen een boek waaruit haar moeder voorlas toen ze nog jonger was. Haar moeder raadt haar nu aan dit boek bij te houden. Dit boek vertelt het verhaal van een klein konijntje, genaamd Gilbert, dat ontvoerd wordt door een boze heks. Emile valt in slaap tijdens het lezen. Maar ondertussen gaat het verhaal verder en komt het tot leven.