The Magician (2005)

Australië
Misdaad / Drama

geregisseerd door Scott Ryan
met Scott Ryan, Ben Walker en Massimiliano Adrighetto

Ray is een nuchtere, hardwerkende en professionele huurmoordenaar. Wanneer hij zich voorbereidt op de moord van een willekeurig persoon wordt het duidelijk dat zijn buurman Max hem volgt. Max neemt alles op met een camera en wil een documentaire van Ray maken. We volgen Ray door de beelden van Max' camera.

Briljante film, ik kwam hier via de TV serie Mr Inbetween. Dit is een Australische zwarte comedy-drama televisieserie die op 25 september 2018 in première ging op FX in de Verenigde Staten, gevolgd door Fox Showcase in Australië op 1 oktober 2018. De serie is geïnspireerd op de speelfilm The Magician uit 2005, die ook is gemaakt en geschreven /gespeeld door de acteur in de hoofdrol Scott Ryan.