Kenny (2006)

Australië
Mockumentary / Komedie

geregisseerd door Clayton Jacobson
met Shane Jacobson, Travis Golland en Chris Davis

Van de grootste festivals tot de kleinste kerkelijke bijeenkomsten, bezorgt Kenny Smyth mobiele toiletten. Ongewaardeerd, niet meer dan een radertje in de maatschappij, zorgt hij met zijn crew dat alles goed komt. Volg hem op zijn reis naar het mekka van afval management: het internationale Pumper en Cleaner expo in Nashville.

avatar van maxcomthrilla
Nadat de tv serie een succes bleek heeft men er maar een film van gemaakt. Vooral voorbehouden voor mensen die zich onomstotelijk ergeren aan mensen die afgeven op toiletreinigers. Een paar keer goed gelachen om het volk waar Kenny mee te maken kreeg en zijn nederige houding hierop, met zijn Australische accent. De poging om het verhaal wat meer te dramatiseren, door de vader van Kenny in het geheel te betrekken maakt het geheel net wat teveel tot huishoudelijke rondslomp. Had beter gewerkt als het vele malen korter was geweest. Nu is het allemaal veel te dunnetjes.

avatar van Pannenkoek
Haha, geweldig !!!
Toevallig op televisie gezien en zeer vermakelijk.
Het lijkt een gewone documentaire tot er wel hele gekke dingen gebeuren. Voor de humor en het vermakelijke vond ik de film absoluut een aanrader.

Een film over het leven van een simpele veel te eerlijke poepschepper die zich met humor probeert staande te houden in het leven, maar met name een film vol met beeldspraak en zelfhumor over de maatschappij.

Als je de gedachte achter de film niet ziet, mis je de clou. Dan gaat het alleen over een poepschepper en kan het verhaal inderdaad dunnetjes zijn.

Een meesterlijke docufilm.

Kwam midden in de film vallen op tv en dacht in eerste instantie dat het om een documentaire ging.

Op een gegeven moment ontroerde Kenny mij zozeer, zijn eerlijke, naive, humoristiche kijk op het leven, dat er een brok in mijn keel kwam.
Pas bij de aftiteling kwam ik erachter dat het een film is.
Erg knap gedaan. Heb gelijk de film en serie gekocht.

maxcomthrilla: volgens mij kwam de serie na de film hoor.

Echt een geweldige film over poepschepper Kenny, die ondanks alles de beleefdheid zelf blijft. Moeilijk te verstaan, maar dat maakt het, samen met de overtuigende cast soms echt lastig om te realiseren dat je niet naar een docu kijkt.

Erg leuke nep-documentaire over Kenny. Een man die mobiele wc's plaatst en verzorgt bij allerlei evenementen. De film is erg knap gemaakt. Het lijkt helemaal niet op een nep documentaire. Je ziet ook mooie beelden van allerlei bijzondere evenementen. Maar de grote kracht van de film zit hem, behalve in de persoon van Kenny zelf, ook in allerlei bij-verhaaltjes. Zoals zijn eerste vliegervaring en bezoek aan een grote beurs over toiletbenodigdheden, zijn affaire met een stewardess en zijn relatie met zijn vader. En daarmee is het niet de gewone documentaire over een man die gevolgd wordt bij zijn werk, maar heeft deze film een aanzienlijke meerwaarde.