The Badlanders (1958)

3,27

Western

geregisseerd door Delmer Daves
met Alan Ladd, Ernest Borgnine en Katy Jurado

Peter Van Hoek en John McBain zijn allebei met valse beschuldigingen achter de tralies beland. Eenmaal vrij sluiten ze zich bij elkaar aan om wraak te nemen vanwege het geleden onrecht.

5 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Jan met de pet
Goede western, goed verhaal spannend dus het aankijken meer dan waard: 3,5

avatar van Barfly
Ernest Borgnine acteert zeer levendig. Die man kruipt in zijn personages. Kunst!
Het contrast met Ladd vind ik in deze film best groot. Ladd lijkt zich hier al niet helemaal lekker te voelen. Het gezicht begint ook wat pafferig te worden. Ik neem aan dat de alcohol toen al flink aanwezig zal zijn geweest. Zonde dat hij zelf niet zag dat hij toch een gewaardeerd acteur was.

Het verhaal zelf is prima, maar het blijft allemaal veel te tam doordat Ladd er zo vlak bij blijft acteren. Zelfs zijn kus met Claire Kelly ondergaat hij gelaten, zo lijkt het.

Een ruime voldoende door Borgnine en Katy Jurado.

avatar van madmax1
Prachtige cinemascoop beelden.
Alan Ladd dit maal niet als gunslinger,komt wat slap over, Ernest Borgnine levert een prima prestatie in een sympathieke rol en Katy Jurado is altijd goed.
Prima verhaal lekker levendig met een goed tempo , de setting een Mexicaanse pueblo is heerlijk gefilmd
Vakkundig gemaakte western,die lekker vlot wegkijkt.

avatar van cor1946
Leuke film, weinig actie dat wel. Maar de acteurs waren goed.

avatar van Brix
Prima film.
Ik ben het helemaal eens met de positieve opmerkingen van madmax1 en Barfly betreffende het goede spel van Borgnine en Jurado.
Mijn mening over Alan Ladd is wel anders.
Ik vond hem juist cool overkomen, enigszins bedachtzaam, maar niet slap of flets.
Het is mogelijk dat hij destijds al ziek was, maar ik zag dat toch niet echt terug in zijn vertolking.
Het contrast met de levendige Borgnine vond ik juist goed overkomen.
Wat had Ladd toch een geweldige stem.
Wat hij aan lengte tekort kwam maakte die stem weer goed

De DVD release van Warner Archive Collection doet recht aan deze onderhoudende western.