Steptoe and Son Ride Again (1973)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Peter Sykes
met Wilfrid Brambell, Harry H. Corbett en Diana Dors

De zaken gaan slecht voor de Sheperds Bush lompenhandel. Zó slecht zelfs, dat Harold ervan overtuigd is dat Albert moet sterven zodat hij aanspraak kan maken op diens levensverzekering.

Dit tweede deel vond ik toch een stuk leuker dan het eerste deel. Terwijl deel 1 als een romantisch melodrama is te bestempelen, is deel 2 een soort zwarte komedie, en dat laatste is nou eenmaal meer my cup of tea.

Diana Dors, die ooit "The English Marilyn Monroe" werd genoemd, is hier toch wel vergane glorie, hoor. Maar het stond waarschijnlijk leuk bij de credits.

De televisieserie heb ik overigens nooit gezien, dus of deze twee speelfilms die van de serie gemaakt zijn, beter of slechter zijn, dat weet ik niet.