Big Miracle (2012)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Ken Kwapis
met John Krasinski, Drew Barrymore en Kristen Bell

De plaatselijke verslaggever Adam Carlson (John Krasinski) kan niet wachten om te ontsnappen uit het noordelijke puntje van Alaska om een grotere markt te ontdekken. Maar net op het moment dat hij een primeur heeft met het belangrijkste item uit zijn carrière, begint de rest van de wereld er ook op te duiken. Wanneer een oliemagnaat, staatshoofden en hongerige journalisten neerstrijken in het ijskoude gebied maakt Adam zich het meest zorgen om Rachel Kramer (Drew Barrymore). Niet alleen is ze een uitgesproken milieuactivist, ze is ook zijn ex-vriendin. Als de tijd begint te dringen moeten ze het opnemen tegen een onwaarschijnlijk verbond van inheemse bewoners, oliemaatschappijen en Russische en Amerikaanse militairen, om drie walvissen die gevangen zitten in de poolcirkel te bevrijden.

avatar van SnakeDoc
Trailer ziet er goed uit. Hopen dat die Walvissen er niet al te computerig uit zien!

avatar van Montorsi
flop van het jaar? Nog nooit gezien dat een film zó weinig mensen trekt in een bioscoop, ongelofelijk.

avatar van tal1b
mooie poster, ga de film zeer binnenkort kijken.

edit:

bekeken, inderdaad, een flop.

avatar van jarno1975
Montorsi schreef:

Ach ik zat op de premieredag van Prometheus op donderdagavond met 5 man in de bioscoop (en dat was incl. mezelf en mijn vriendin).

Redelijke verfilming van een warm op feiten berust verhaal over de mogelijke redding van drie grijze walvissen , verder nog rollen van Ted Danson en Dermot Mulroney.

jarno1975 schreef:

Wij met zes

avatar van SnakeDoc
Inmiddels gezien en goed mee vermaakt. Erg zoetsappig allemaal en niet altijd even best geacteerd, maar de film berust inderdaad grotendeels op feiten. Dat maakt het geheel toch vrij bijzonder.

Drew Barrymore is wel erg vervelend als milieuactiviste.

avatar van snarfje5508
Onverwacht aardige film met voldoende vaart om niet te vervelen en niet te veel moralistische lessen. Het feit dat het waargebeurd is maakt het aantrekkelijk.

Mooi drama. Waargebeurde verhalen waarbij dierenleed is betrokken zorgen al snel voor een brok in de keel. Op sommige momenten had ik het idee dat er wel wat beter geacteerd had mogen worden.Maar de film is zeker de moeite van het kijken waard. Mooie beelden van de walvissen al dan wel of niet echt.

avatar van james_cameron
Zoetsappig waargebeurd verhaal, bevolkt door de gebruikelijke bordkartonnen personages. Het tijdsbeeld (1988) is leuk getroffen en her en der zijn er best een paar leuke momenten, maar het geheel is gewoonweg veel te oppervlakkig en voorspelbaar. Daarnaast is de rol van Drew Barrymore op het irritante af. De special effects hadden ook wel wat beter gekund.

avatar van hannes64
Viel reuze mee, dit waargebeurde verhaal over de 3 walvissen.
Barrymore was....ja, wel een beetje aan de irritante kant met `t jankerige acteren, maar `t werkt wel.
Leuk verfilmd, en niet zò zoetsappig....er zaten ook wel een paar leuke komische scenes in....Zoals `t ontdooien van de helikopterpiloot zijn oog, en die 2 uit....ik denk Minnesota, met hun zelfgemaakte ontdooier.
Let ook op `t eind.

avatar van HASCH
Goed waargebeurd verhaal, maar slecht gespeeld en verfilmd.

avatar van missy85
De hoofdlijn van het verhaal vond ik wel goed, het redden van 3 walvissen. Maar ik vond de film langdradig, saai, en het was geen film waar je onafgebroken 1 uur en 3 kwartier naar kijkt.

Leuk voor een keer, maar daar blijft het voor mij ook bij.
Het eind vond ik dan wel weer mooi, die walvissen waren mooi gemaakt met de computer. Maar dat vond ik eigenlijk ook het enige wat ik echt boeiend aan de film vond.

avatar van Sjoerdow
Stem nummer 1000 is naar Big miracle gegaan.

Dat Krasinski een uitstekende acteur is, bewees hij met zijn rol in het frisse Away we go en natuurlijk als Jim Halpert in The office. Ook Barrymore heeft haar sporen nagelaten in Hollywood.

Het is dan nogal frappant om te zien dat beide acteerkanonnen niet echt uit de verf komen en zelfs falen. Het verhaal (met liefdesplot) is heel voorspelbaar. Barrymore stoorde mij enorm als boomknuffelende Greenpeace-dame. Wat een gejank, verschrikkelijk. Het kleine eskimo-jongetje bakte er helemaal niks van, maar hem treft geen blaam. Ik denk dat deze film gewoon te weinig takes heeft gehad en te vroeg naar de montagekamer gegaan is. Ook de komische noot die de film moet hebben, mislukt iets teveel.

Dat gezegd hebbende, is Big miracle geen gedrocht. De walvissen zien er aardig uit en met name de beelden onder water waren best fraai. Kristen Bell is een prachtige vrouw, die helaas weer veroordeeld is tot het standaard rolletje van overambitieuze reporter. Een gemiste kans, want ik had haar rol graag omgedraaid met die van Barrymore.

In potentie een heel mooi verhaal, maar het onderste wordt hier niet uit de kan gehaald.

avatar van Number23
Eigenlijk een heel leuk, warm, cliche, blij Disney-verhaaltje. Alleen ontzettend jammer dat er soms luchtig met zware onderwerpen wordt gesmeten. Daarbij is Barrymore weer eens onuitstaanbaar. Verder is de cast okay met Bell, Krasinski, Mulroney en Danson.

avatar van Pazmaster
Voorspelbaar, ietwat zoetsappig filmpje met een disneysmaakje. Acteerwerk is redelijk hoewel sommige personages niet echt overtuigend zijn neergezet zoals Barrymore als milieuactivist en Bell als reporter. Eigelijk niet zo veel aan aangezien je de uitkomst al van mijlen ver ziet aankomen, zowel bij de walvissen als op het romantische vlak. 2,5 ster naar boven afgerond

avatar van gillie24
Redelijk waargebeurd drama over de reddingsactie om drie walvissen die gevangen zitten in het poolgebied in Alaska uit hun benarde situatie te bevrijden. Er zitten enkele goede, hartverscheurende scenes in, maar het geheel is te oppervlakkig en te emotieloos om een diepe indruk achter te laten en dat komt mede door enkele vervelende personages die nogal cliché overkomen: Barrymore als Greenpeace-activiste, Bell als overambitieuze reporter, Danson als oliemagnaat die ineens om het milieu gaat geven.
Er zijn wel enige verschillen tussen de film en het echte verhaal in 1988: In de film worden de drie walvissen Fred, Wilma en Bam-Bam genoemd, toen waren de namen Bonnet, Crossbeak en Bone en er wordt in de film melding gemaakt van 1 Russische IJsbreker, het waren het in het echt 2.
Al met al: Leuk om een keer gezien te hebben, maar niet voor herhaling vatbaar.

Verpakt in een zoetsappig Hollywood verhaal (de gebeurtenis heeft wel echt plaatsgevonden), maar ondanks dat was dit best een aardig drama. Het verhaal had me in ieder geval te pakken en de uitvoering was ook best aardig. Ook visueel (oogde soms wel wat nep) mocht de film er wel wezen en de beelden van de walvissen vond ik best aandoenlijk. Hoewel er best veel bekende acteurs en actrices in meespelen speelden ze wisselend van niveau. Zo was Drew Barrymore in vrijwel iedere scene irritant (dat geldt eigenlijk ook voor Kristen Bell) en speelden John Krasinski en Ted Danson best leuk. De echte beelden op het einde waren een leuke toevoeging. Al met al was dit een aardige film om gezien te hebben.

P.S. wel zielig dat de walvissen alsnog een jaar later zijn gevangen door Japanse walvisvaarders en dat ze belanden in de winkelschappen als Sushi

avatar van Decec
Een redelijk drama/romantiek film...
Een waargebeurd verhaal...
Redelijk verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteur Ted Danson...
en actrice Drew Barrymore...
Mooi HD kwaliteit...

avatar van schumacher
Goeie film, waargebeurd ook.

avatar van r_AW
Is deze eigenlijk ooit op blu-ray verschenen in de Nederlandse winkels? Ik zie namelijk alleen de dvd (ook bij bol.com).

avatar van david bohm
Heb deze hartverwarmende film die zich afspeelt in het koude Alaska gezien tijdens een busrit in Zuid-Spanje.
Het verhaal kent weinig verrassingen en wordt nogal clichématig gebracht. De walvissen zien er best aardig uit en het is allemaal kijkbaar maar meer ook niet.

Aardige film waarin drie walvissen zitten opgesloten in het ijs van Alaska. Een mooi waargebeurd verhaal over de reddingsoperatie van deze drie walvissen om ze naar open zee te krijgen. De vele verhaallijntjes rondom de personages zijn wat minder boeiend en voorspelbaar, maar de film kijkt wel gemakkelijk weg.

avatar van Knisper
Niet al te beste film, die ondanks de matige plotonwikkeling in eerste instantie nog wel aardig wegkijkt. Maar gedurende de speelduur van de film wordt deze steeds sentimenteler en ook vervelender. In het geheel daarom ook niet de moeite waard.

Mooi drama, dat evenwel overdreven geromantiseerd is, wat niet nodig was.
Het gegeven, drie walvissen die vast zitten in het ijs, op zich al genoeg om vele emoties los te wekken.
De vertolkingen in deze film zijn redelijke met een paar uitschieters, vooral de grotere namen, Ted Danson en Drew Barrymore.
Kortom: een mooie natuurfilm met iets te veel romantiek dan nodig.

avatar van arno74
Avontuurlijke familiefilm volgens het boekje, waarin een groepje mensen opkomen voor een gezin walvissen die onder het ijs vast zijn komen te zitten. De afloop laat zich voorspellen, maar het vermaakt, kijkt goed weg en doet weinig fout. Leuke personages, met leuke dialogen en subplotjes. 3*