Ra.One (2011)

Verenigde Staten / India
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Anubhav Sinha
met Shah Rukh Khan, Kareena Kapoor en Arjun Rampal

Een vader probeert mee te komen met de hippe wereld waarin zijn zoon leeft en de zoon wil op zijn beurt zijn vader daar wel een handje bij helpen. De moeder zit wat verloren tussen de twee in. Tussen de vader en de zoon lijkt het toch niet te gaan klikken, maar dan ontwerpt de vader een nieuw en hip videospel. Het loopt echter weer mis wanneer het spel met hen gaat spelen, in plaats van andersom...

avatar van Masterbrain
op 26/10/11 first day first show bekeken in metropolis antwerpen om 16.45

Korte samenvatting van de film De film

De begin van iron man de verhaal van the terminator 2 en de actie van dragonball evolution dat laatste was wel te verwachten omdat Ra One dezelfde budget heeft als dragonball evolution , dezelfde vfx in ieder geval de beste die bollywood ooit heeft mogen zien en dezelfde actie.

pluspunten

1.de eerste impressie is de belangrijkste ,want dat beslist je eindbeoordeling en de eerste impressie is de hoogte punt van de film de begin dus
2.de vfx not bad
3.chamak challo o o o do you wanna be my chamak challo
4.acting skills, performence , vooral kareena
5.The Villian wow wat een baddie
6.Humor

Minpunten

1.de dhamakas boem boem de explosie crisis , want je gaat je echt kapot ergeren als je niet snel wat explosies van het scherm ziet afspetteren , wat overgezien bijna niet te zien is in de film.. dat krijg je ervan als je te veel hollywoodse marvel en dc comics heb gezien.kortom weinig actie en dat terwijl het de duurste film ooit is in bollywood.

2.De film heeft wel een eigen verhaal eigen script dus een eigen ID
,maar je ziet toch even elementen van dragonball evolution,Terminator 2 en iron man even langskomen. en dan vraag jezelf hardop af kunnen ze echt niks zelf verzinnen.

3.De film is voorral voor kinderen toch, maar dan zie je toch halfnaakte vrouwen , wat grappige scheldwoorden die je kind na afloop van de film nog bij blijven en vooral de woord condom.

4.Bollywood gebruik nooit meer meer dan maximaal 2 songs in een sci fi superhelden film.

5.Geen echte serieuze film aleen fun fun fun fun emotion emotion en verdomme geen Kick ass actie

de film weet de hoofd net nog boven water te houden door de never seen vfx en kareena srk en ra one

conclusie

Je bent van shahrukh khan de romance gewend en op dat vlak is hij de beste , maar je voelt het niet.zoals de film zegt the most superheroes were a mask but i were a heart.De Film heeft een hart , maar waar is de ziel.
niet de beste van shahrukh ,maar ook niet de slechtste.
Kortom slaan, schoppen, trappen, springen etc duidelijk niets voor shahrukh. Because he is the king of romance not of action.

Rajini vs srk Rajini sir wins

ROBOT Endhiran VS RA ONE Endhiran ROBOT WINS

Kijk deze film alleen om de vfx de chemie en als je een Die Hard SRK, ARJUN RAMPAL OF KAREENA fan bent en niet om de actie...en als je een actiefreak bent wacht dan op DON

Rating

ik twijfelde echt in **half of ** ster van de 5 , maar omdat het een feelgood movie is met de flinke dosis humor wat de film eigenlijk staande houdt waarmee je zelf toch wel vermaakt geef ik deze film toch een **half

Een kinderfilm, waaauw Shahrukh Khan had wel wat beters verwacht..

Hollywood maak je borst maar nat. De super special effects in deze film zijn veelbelovend voor de SF-ontwikkeling in de Indiase films.

Hier en daar een spoiler vanwege de verwijzingen naar de Tamil gemeenschap. SRK speelt nl een Tamil game developer werkzaam in UK. De backgroundscore was af en toe ook teveel van het goede.

Echter, er zit een goed te volgen en simpel verhaal in en de nadruk ligt op de special effects.
De trein scene in de slot apotheose is een adrenaline booster evenals de eerste clash met Ra.One.

4/5 wat mij betreft. Als de lokaal specifieke grappen en het eerste lied eruit geknipt waren, definite 5/5.