Teen Spirit (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Gil Junger
met Cassie Scerbo, Lindsey Shaw en Tim Gunn

De tiener Amber is populair, maar ook erg gemeen. Wanneer zij geëlektrocuteerd wordt en sterft, mag ze de hemel niet in. Ze moet terug naar aarde om het minst populaire meisje te helpen om Prom Queen te worden. Helaas loopt alles niet zoals gepland.

avatar van jstinissen
echt een film die je op nickelodeon zult zien of op disney channel
echt een vrouwe film vond het allemaal wel simpel en voor de jongere kijkers
me vriendin vondt het wel leuk

avatar van Keane1983
Niet alleen vrouwen vinden deze film leuk, ook ik met mijn vrienden hebben kostelijk moeten lachen met deze film. Dit houd inderdaad niet weg dat de film inderdaad wel meer "vrouw" gerelateerd is.
Acteerwerk is zeer goed. Cassie Scerbo en Lindsey Shaw doen echt zeer goed hun best. Een grappige en kleine rol is weggelegt voor Tim Gunn...tja, ik vind het persoonlijk niet zo heel erg goed acteren. Laten we zeggen dat hij gewoon zichzelf is.
De soundtrack is erg leuk en zeer herkenbare nummers.
Het verhaal kent een leuke opbouw met grappige dialogen en (in mijn ogen) hylarische situaties.
Alleen richting het einde is het allemaal een beetje jammer!!! Daar waar alles heel erg leuk begint eindigd alles erg Amerikaans!!! Dit heeft verder geen uitleg nodig. Het is gewoon erg jammer. Verder is alles erg voorspelbaar en simpel van opzet.
Toch heb ik me kostelijk geamuseerd met deze film waarvan ik overigens niet denk dat deze snel op Disney Chanel of Nickelodeon zal komen gezien het taalgebruik als "Bitch" bijvoorbeeld.
Van mij een 3,5*

avatar van Elineloves
Leuk! Verhaal hebben we al duizend keer gezien, de hottie moet de nottie ook populair maken, en dan slaat de nottie door wat arrogantie en egoïsme betreft en de rest is voorspelbaar.

Lindsay is een geweldig meisje, wat een cutie. Ze speelde ook best goed, zeker wanneer 'in tweestrijd' zat. Haar personage wordt halverwege wel minder leuk, wanneer ze doorslaat wat populair zijn betreft. Cassie Scerbo kende ik geloof ik nog niet, wel een leuke meid die zeker potentie heeft om een goede actrice te worden.

Verhaal is vlot, de dialogen zijn prima, af en toe een grappig moment en de muziek is best swingend.

Leuke film, zeker voor de jongeren onder ons, maar ook goed te doen voor volwassenen.

AHWA
Prima film, met een heerlijke rol van Lindsey Shaw. Als deze film op het witte doek te zien zou zijn geweest, zou vast Emma Stone haar rol spelen, maar Lindsey Shaw heeft meer komisch talent dan Stone, vind ik. Hopelijk krijgt ze haar kans op een grote doorbraak.

Cassie Scerbo heeft me ook positief verrast. Ik hou wel van dit soort filmpjes.

erge waardering voor deze film en is totaal onterrecht want het was geen drama maar een leuke film.
ik vond het een erg geslaagde film. de actreses en acteurs speelde een uitstekende rol

avatar van Barry83
Niet echt bijzondere film, typisch gevalletje van "13 in dozijn verhaal" met natuurlijk weer een echt Amerikaans zoetsappig einde. Ook verhaal is niet bijzonder heb het al zo vaak voorbij zien komen hoe de nerd/pispaaltje opeens de ster wordt, niet echt origineel dus. In dit geval dus Lindsay Shaw, een prachtige vrouw met knap gezichtje...nou wat moeilijk zeg om van haar een populair meisje te maken.

avatar van soom
Binnen 2 dagen 3 films van de hand van Gil Junger gekeken. Niet slecht om dat te doen. Iets beter dan My Fake Fiancé, niet beter dan 10 Things I hate about you. Hetzelfde niveau als If Only, zo'n beetje. Hoofdrolspelers zijn mooi, aankleding is gelikt, goed in elkaar gestoken. Eigenlijk wel inderdaad aan de randen en uiteinden een beetje een Disney gevoel, hoewel dit ook wel een beetje scherper is dan een gemiddelde Disney.

Grappig, amusant, deed wat aan She's All that denken. 3.5*

Wat een neppe film zeg! Ik hou normaal wel een beetje van die Disney-achtige films, maar er moet wel een goed verhaal achter zitten. Dit sloeg echt helemaal nergens op! En bovendien werd er erg matig gepresteerd door de cast! 1x en nooit meer

avatar van Miszmi
Zonder al teveel nadenken aan deze film begonnen, had geen zin in een lange film, dus deze speelduur was perfect. Scerbo en Shaw zijn goed op elkaar ingespeeld, om hen draait de film immers ook. Shaw blijft goed in haar rol, ook op het moment dat ze beide rollen tegelijk moet spelen. Het verschil in mimiek en het praten zet ze goed neer. De rest van de personages zijn slechts bijzaak en een aantal van hen ook niet bepaald sterk. Het verhaal is leuk en goed uitgewerkt. Je merkt echter wel dat het met name gericht is op de wat jongere doelgroep, maar heb mij hier als volwassene prima mee vermaakt. Het einde vond ik eigenlijk zeer verrassend, ik had helemaal niet over dat scenario nagedacht. De slotseconden zijn echter erg jammer en niet van toegevoegde waarde, ik heb de woorden 'wat jammer, doodzonde' hardop uitgesproken. Overbodige toevoeging aan de film, wat helaas ook zorgt voor een halve punt aftrek, 3*.